Bulvár

Levegőt! – köztéri kampány a tisztább levegőért

Levegőt! – köztéri kampány a tisztább levegőért

2011. június 1., szerda
Levegőt! – köztéri kampány a tisztább levegőért
Összesen öt vidéki nagyvárosban látványos utcai kampánnyal hívja fel a figyelmet a levegőszennyezésre a Kék Planéta Alapítvány, akik az alternatív közlekedési módokat szeretnék népszerűsíteni a városi autóhasználat csökkentése mellett. A Széchenyi tér és a Kárász utca kereszteződésénél egy fekete autó, s mögötte egy hatalmas szintén fekete, levegővel telített ballon szimbolizálja a kipufogógázok ártalmas hatásait. „Azt szeretnénk elérni, hogy városon belül minél többen használjanak autójuk helyett kerékpárjukat vagy a tömegközlekedési eszközöket, hogy a levegő minél tisztább maradhasson hosszú távon” – mondta el portálunknak Fehér Ivett kampányszervező. Nem véletlenszerűen választotta ki az alapítvány, hogy mely nagyvárosokba látogatnak el köztéri kampányukkal. „Utánanéztünk annak, hogy a szennyező anyagok mértéke hol hányszor lépte túl a megengedett határértékeket, s így választottuk ki Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc és Pécs mellett Szegedet” – tette hozzá. Fontos tudni, hogy a magyar nagyvárosok levegőjének szennyezettségéért az autók károsanyag kibocsátása nagy mértékben felelőssé tehető, hiszen a szennyeződés 70%-a a gépkocsifogalomból származik. Ez egészségügyi kockázatot is jelent a városok lakosaira nézve, ugyanis növeli bizonyos betegségek kialakulásának kockázatát. Tájékoztató kiadványukban szegedi adatokat is találhatunk, idén március végéig összesen 23 alkalommal haladta meg a szállópor napi átlagértéke az egészségügyi határértéket. A PM10-nek nevezett szállópor-koncentrációt a Kossuth Lajos sugárúton mérték, ezen a mérőállomáson tavaly 33 napon mértek a megengedettnél magasabb értéket. Természetesen a szállópor koncentrációja függ az időjárástól is, például a téli hónapokban és ködös időben magasabbak az értékek, de ettől függetlenül is elgondolkodtató adat az idei március végi adat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.