Tél, hó, fagy, szélvédő és jégmentesítés - de hogyan?



Ha beköszönt a tél és a hőmérő higanyszála 0 Celsius fok alá süllyed, a szabad ég alatt tartott autók szélvédője szinte kivétel nélkül mind bejegesedik. Nézzünk néhány praktikát, ki hogyan, mivel jégtelenít.
Az autóvezetők számára a téli időszakban szinte a legtöbb bosszúságot a szélvédők bejegesedése okozza. A kereskedelmi forgalomban ennek megelőzésére több fajta jégmentesítő folyadékot is lehet találni. A gyártók között van, aki az előtte, és akad aki az utána beavatkozásra esküszik. Mindegy hogy ki melyiket választja, egy biztos: a reggeli „kapirgálást” senki sem kerülheti el. Lássunk néhány példát. A jegesedés előtti beavatkozás annyit tesz, hogy mikor leparkoltunk az autónkkal, a szélvédőre, egyenletes vastagságban kell felvinni a jegesedést gátló folyadékot. Összetételénél fogva kiválóan alkalmas a célra, viszont a gyakorlati alkalmazása során a szélvédő esetleges maszatolódásával kell számolnunk.
Egyszerű és jól működő megoldás, a szélvédőre terített ponyva, vagy kartonlap, melynek egyetlen hátránya annak használat utáni tárolása. Ugyanis ha azt az utastérben helyezzük el, akkor megnő a belső nedvesség tartalom és a szélvédőnkre kicsapódó belső pára teszi azt átláthatatlanná. Kartonlap helyett használhatunk újságpapírt is, amit használat után egyszerűen a kukába dobunk. De mit tegyünk ha már befagyott? A meleg vizes locsolás nem ajánlott, mert a nagy hőmérsékletkülönbség miatt könnyen károsodhat, elpattanhat a szélvédő üvege. Ehelyett inkább indítsuk el autónk motorját, helyezzük üzembe a szélvédőkben található fűtőszálakat, az utastérfűtést tegyük maximális fokozatra és a levegőforgató motort nyílásait irányítsuk az első szélvédőre. Néhány perc elteltével a lefagyott réteg viszonylag könnyen eltávolítható, és a fagyos munka után kellemes "bemelegített" autóba ülhetünk be.
