Bulvár

Kamionos gyorsulási verseny a Tisza partján + VIDEÓ

Kamionos gyorsulási verseny a Tisza partján + VIDEÓ

2010. július 18., vasárnap
Kamionos gyorsulási verseny a Tisza partján + VIDEÓ

Száguldás, kamion, szerelem

Sokáig bizonytalan volt, hogy a medrébe visszahúzódó Tisza mennyire viselte meg a rakpart alapzatát, és a szervezők megtarthatják-e a jubileumi versenyt. Az egész hetes egyeztetést követően azonban vasárnap délután a közel nyolcezer érdeklődő újra testközelből csodálhatta meg a több száz lóerős országúti igavonók harcát. Ismét lezárták a Huszár Mátyás rakpartot, azonban ez most senkinek nem okozott bosszúságot, mivel a XX. Kamionos Country Találkozó egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő eseménye miatt volt erre szükség. A szervezők újra bebizonyították, hogy képesek egy ilyen, több ezer embert és még több lóerőt megmozgató eseményt problémamentesen lebonyolítani. Gyorsulási versenyre készülhettek a sofőrök, azonban senkinek nem kellett attól tartania, hogy a vontatmányuktól megszabadult gépek és vezetőik eszeveszett száguldozásba kezdenek. A kamionoknál a sebességszabályzó-automatika szabott gátat ennek, és fogta vissza a motorháztető alatti méneseket 90 kilométer per óránál, a kormányhoz pedig csak az ülhetett, aki az eligazításon és a kötelező szondázáson részt vett. Holló István főpályabíró biztos kézzel vezényelte le a futamok sorát, gondosan ügyelve arra, hogy a nézők csak a kijelölt helyen élvezhessék a versenyt. „Nekem ugyan többéves rutinom van már hasonló versengéseken, de a pilótákat sohasem árt kordában tartani” – mesélte mosolyogva a verseny biztonságáért felelős főpályabíró. „Néhányszor most is ki kellett varázsolnunk a fülkékből a potyautasokat. A sárga versenykamionba például a sofőrön kívül még a navigátor és a szerelő is bekéredzkedett. Meg is kérdeztük, hogy erre a nagyon hosszú távra vajon melyikükre lesz szükség.” A kamionok erejét és a fokozott biztonsági szabályokat mi sem mutatta jobban, mint az, hogy elhaladásukkor egy pályabíró sapkáját többször is lesodorta a menetszél, mire társa a kalaprögzítő hatvanas szeget javasolta gyógyírként. A sofőrök ravasz praktikákhoz is folyamodtak, és némelyikük az üzemanyag mennyiségével játszva próbált leheletnyi előnyhöz jutni. Persze a tét óriási volt, így több kamion volánjához például a fuvarozó cég tulajdonosai is beültek. Volt olyan futam, ahol a főnök és beosztottja együtt versenyezve próbálta eldönteni a cégen belüli sorrendet, ami persze mindig a várt eredménnyel zárult. Több kategóriában is indultak versenyek, így az amerikai kamionok vetélkedése után a lóerők határozták meg az indulók első párosítását. A közel nyolcezer érdeklődő a verseny után testközelből is megcsodálhatta a kilométerfaló szörnyeket, a gyerekek és felnőttek önfeledten fényképezkedtek egy-egy csodagép előtt, az apróságok pedig akár még be is ülhettek a vezetőfülkékbe, miközben a Bridgeston ajándékaiért vetélkedhettek.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.