Bulvár

Új vasúti távvezérlő rendszert adtak át Szegeden

Új vasúti távvezérlő rendszert adtak át Szegeden

2009. június 19., péntek
Új vasúti távvezérlő rendszert adtak át Szegeden

Átadták az ország legmodernebb vasúti távvezérlő rendszerét pénteken Szegeden.

Az 1,8 milliárd forintos minta beruházás mind műszakilag, mind a finanszírozás szempontjából újszerű megoldásokat tartalmaz - hangzott el az avató ünnepségen.

Hónig Péter

közlekedési miniszter elmondta: a rendszer a minőséget és a szolgáltatást javítja, a működési költségeket pedig csökkenti.

Heinczinger István

, a MÁV Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek kifejtette: a fejlesztés az adófizetők számára költségtakarékos rendszert eredményez és a bevételek növelésére szolgál. A megvalósítás egy egyedi konstrukció, hisz a finanszírozást a kivitelező hozta. A beruházás költségeit a rendszer által termelt megtakarításból, illetve az üzemeltetési költségek csökkenéséből törlesztik, a megtérülési idő három és fél év.

Sörös Ferenc

, a kivitelező Prolan Zrt. elnök-vezérigazgatója sajtótájékoztatón kifejtette: a Prolan három rendszert épített fel: a központi forgalomellenőrző, és -irányító rendszert és a felsővezetéki energia távvezérlőt. A projekt során 13 vasútállomáson valósult meg az állomási biztosítóberendezések távvezérlése, épült ki távvezérlésre alkalmas utas-tájékoztató rendszer és automatikus váltófűtés, térvilágítás, vagyonvédelmi rendszer, valamint annak távfelügyelete. A 13 állomás vonatforgalmának irányítása a Szegeden, Kiskunfélegyházán és Kiskőrösön kialakított csomóponti biztosítóberendezési távvezérlő központokból történik. A szegedi központban ezen kívül megvalósult további 28 vasútállomás központi forgalomellenőrzése, és további 7 állomáson úgynevezett kitekintő terminál is létesült. Ennek segítségével az aktuális vasútvonal forgalmi helyzetéről lehet információt kapni. A központi forgalomirányítás kiépítésével biztosítható a forgalom ütemessége, az irányítónak közvetlen és azonnali beavatkozási lehetősége van és növekedhet a vonalszakasz átbocsátó képessége is. Az új rendszer a szükséges műszaki és forgalmi naplózásokat, archiválásokat és a menetrendírást is biztosítja, lényegesen növeli a mentirányítói fegyelmet. A projekt hatékonyságot növelő tulajdonsága, hogy a központban egy nagyobb vonalszakasz forgalmi és műszaki állapota tekinthető át, így egy adott szituációban optimálisabb intézkedés hozható meg. A gyors, átlátható és könnyen áttekinthető munkának köszönhetően az üzemeltetési problémák száma várhatóan jelentősen csökken, kevesebb lesz a késés - mondta a szakember.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.