„Átváltozás” a TiszapART TV-ben


Új műsorában kilenc hölgy testi-lelki átváltoztatását vállalja fel a TiszapART TV. A vállalkozó kedvű résztvevők öltözködési, viselkedési, életviteli stílusát neves szakértők tanácsai, ötletei formálják majd kilenc hónapon keresztül.
A már négy éve működő, nonprofit és kulturális jellegű televízió ezúttal tőle szokatlan kezdeményezéssel állt elő: „Átváltozás" című új műsorukban önként jelentkező hölgyek stílus-alakításához nyújtanak segítséget szegedi szakértőik segítségével.
Forró Lajos
stúdióvezető szerint az embereknek a kultúra szó hallatán általában ritkán jut eszébe az öltözködési, viselkedési, test-, vagy szépségkultúra fogalma, holott ezek mind fontos részei mindennapi életünknek. Az új sorozattal azt szeretnék elérni, hogy a mindezen területek jobb megismerése révén alkalmazásuk és hatásuk természetessé váljon, lehetőleg ne csak a kilenc résztvevő, de a nézők többsége számára is.

Erdei Gabriella
, az Átváltozás szerkesztője határozottan az adás általi értékközvetítés mellett állt ki, elutasítva a kezdeményezésben rejlő bulvár-megközelítések lehetőségét. A műsor által nemcsak rövid idő alatt „felturbózott szépségeket szeretnének gyártani", hanem arra törekszenek, hogy tartós, teljes személyiségre ható változásokat idézzenek elő a résztvevőkben. Ehhez olyan szakemberek segítségét kérték, akik szintén garantálják, hogy nem gagyi show-műsor, hanem valóban kulturális értékeket közvetítő sorozat készül majd el. A kiválasztott kilenc (plusz egy tartalék) jelentkező és a felkért szakértők bemutatkozása április 27-én lesz a TiszapART TV-ben, az első adást pedig május 4-én láthatják a nézők. A tervek szerint 2010. januárjáig minden hónap első hétfőjén követhetik majd nyomon a résztvevő hölgyek átváltozását. A jelentkezők közül a felkért szakértők és a szerkesztők együtt fogják kiválasztani azt a tíz szerencsést, aki részt vehet a kilenc hónapon át tartó sorozatban. A szakértők között a jelen lesz a Livello termékek gyártója és forgalmazója, a Szeged Bolero Kft. tulajdonosa,
Csanádi Gáborné
is. A 17 éve működő cég magyar divattervezővel, itthon varrott kis szériás női finomkonfekciókat készít, melyekkel a nők számára kényelmes és elegáns stílusú viseletet biztosít. A cég divattervezője,
Kakusziné Licsicsányi Ilona
elmondta, hogy a műsorban a hölgyeket saját testük és formájuk minél jobb megismerésére szeretnék elvezetni, illetve öltözködési tanácsaikkal a kiemelendő, elrejtendő részletek megtalálását kívánják segíteni. Ötleteikkel igyekeznek a jövőben is alkalmazható praktikákat, kombinálható öltözékeket és kiegészítőket bemutatni.
Batki Péter
mesterfodrász, több nagyszabású bemutatóval és eredményes versennyel a háta mögött vállalta el az Átváltozásban való közreműködést. A személyre szabott, minden részletre odafigyelő módszert képviseli, a hölgyek külsejének teljes körű alakítását (haj, köröm, smink stb.) ő fogja végezni. Az egyéni vonások kitalálása során célja, hogy meg is tanítsa a résztvevőknek, hogyan tudják otthon saját maguk is ugyanezeket a szépítkezési módokat alkalmazni. Bízik benne, hogy olyan jelentkezőket találnak, akik ízlésvilágát maradandó eredménnyel tudják majd formálni: „szeretnénk, ha lenne, akinek meg tudjuk változtatni az életét." Egy orosz eredetű erőnléti programmal igyekszik majd
Varga Tamás
edző a jelentkezőket megismertetni. A „kettlebell" hazánkban még kevéssé ismert, de sokféle fejlesztési lehetőséget magában rejtő edzésmódszere miatt világszerte egyre népszerűbb. A tréner örömmel vette a szerkesztők felkérését, mivel így népszerűsíteni tudja ezt a komplex testedzési rendszert, és emellett olyan fizikai és koncentrációs technikákat mutathat be, melyeket a résztvevők a műsort követően is könnyen tudnak alkalmazni életükben. Bízik benne, hogy segítségével markáns változást érnek majd el a vállalkozó hölgyek.
Juhász Péter
egyetemi tanár, egészségfilozófus és mentálhigiénés személyiségfejlesztő tréner a résztvevők „belső építésével" foglalkozik. Tervei szerint a hölgyek belső harmóniájának megtalálásában igyekszik majd segíteni. Változatos módszereivel a szépség- és az egészségkultúra fontosságát és szemléletét szeretné bevezetni a köztudatba. A különböző szakterületek összehangolását szolgálja
Radics Edit
stíluskommunikátor, aki többek között a női énkép formálásával foglalkozik. A természetes adottságok megőrzése és kihasználása az elsődleges - vallja a szakértő. A stíluskommunikáció elemei - a beszédtechnika, megjelenés, viselkedéskultúra, protokoll stb. - mind az egyén hitelességét szolgálják, ezért kell mindezeket megfelelően fejleszteni. A résztvevőknek tisztában kell lenniük azzal, hogy milyen céllal jelentkeznek a műsorba, a szakembereknek ennek megvalósításában kell őket segíteni. „Az átváltozás inkább stílusépítés legyen, amivel az adás után is boldogulhatnak a hölgyek." Az Átváltozás műsorban történtekről rendszeresen beszámolunk olvasóinknak.