Mintegy 400 ezer eurós beruházással fejlesztik 2009-ben a szegedi gyufagyárat, amelyben újra indul a kereskedelmi gyufagyártás - jelentette be Klaus Bruns, a vállalkozás tulajdonos-ügyvezetője pénteken a csongrádi megyeszékhelyen.
Az egyetlen hazai gyufagyárban jövőre egy gyufaszálgyártó-sort állítanak be. A berendezések, eszközök értéke mintegy 300 ezer euró, a fejlesztéshez szükséges építészeti munkák pedig közel 100 ezer euróba kerülnek majd - mondta a szakember a sajtótájékoztatón, melyet abból az alkalomból tartottak, hogy az idén ünneplik a szegedi gyufagyártás 150 éves évfordulóját. A jelenleg főként reklámgyufákat gyártó szegedi gyárba a gyufaszállakat Oroszországból szerzik be. A beruházásnak köszönhetően a vállalkozás függetleníteni tudja magát az importtól. A gyártósor kezdetben olasz nyárfát használ fel, de a Nyugat-Magyarországi Egyetemmel kötött együttműködés keretében keresik a megfelelő magyar alapanyagokat - tudatta az ügyvezető. Az idén a cég főként az energiahatékonyságot javító beruházásokat hajtott végre több százezer euró értékben. A gyárban keletkező faipari hulladék elégetésével gőzt fejlesztenek, a papírhulladékot pedig újrahasznosítják - mondta el
Klaus Bruns.
A gyárban - amely a németországi székhelyű Europe Match GmbH, Európa legnagyobb reklámgyufa-gyártójának fióktelepeként működik - évente mintegy 190 millió doboz gyufát állítanak elő. A 2009-re megkötött szerződések alapján a gyár termelése 250-280 millió dobozra nő, ebből mintegy 180 millió doboz kereskedelmi gyufa lesz, amelyet a hazai mellett a szlovák és a cseh piacon értékesítenek - ismertette a terveket az ügyvezető. A vállalkozás 2007-es forgalma 1,6 milliárd forint volt. Mivel a kereskedelmi gyufa nyereségtartalma lényegesen alacsonyabb a reklámgyufáénál a következő években is ezt a szintet kívánják tartani. A gyár mintegy száz főt foglalkoztat, a fejlesztések nyomán a létszám 10 százalékkal fog növekedni - tudatta a szakember.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.