Sport

Szombattól Szegeden is Decathlon + FOTÓK

Szombattól Szegeden is Decathlon + FOTÓK

2013. november 29., péntek
Szombattól Szegeden is Decathlon + FOTÓK
decathlon12_gs

Szombaton reggel 9 órakor nyitja meg szegedi áruházát a sportszeretők körében már oly régóta várt Decathlon. Az Auchan épületében helyet kapó sportszerforgalmazónak ez a 15. hazai áruháza.

A csütörtök esti, fogadással egybekötött sajtótájékoztatón először

Fekete Levente

kelet-magyarországi regionális igazgató mutatta be a nemzetközi Oxylane cégcsoportot, amelynek az 1976-ban alapított Decathlon is része. Mint közölte, a csoportnak két vezérelve van: kedvet csinálni a sporthoz, és elérhetővé tenni a sporteszközöket mindenki számára. Ennek jegyében nyitja meg a Decathlon szombat reggel magyarországi 15. áruházát városunkban, amelyet december elején a pécsi is követ. Mindkettő jelentős űrt tölt be régiójában, hiszen csak a szegedi áruház "20 perces zónája" 265 ezer potenciális vásárlót jelent, akiknek eddig Kecskemétre kellett menniük a kontinens és hazánk piacvezető sportszerkereskedőjének termékeiért. A világszerte 300 munkakörben 60 000 embert foglalkoztató cégcsoport 2012-es árbevétele világszerte elérte a 7 milliárd eurót, amelynek 55,4%-át az elsődleges, francia piacon kívüli területek produkálják, míg a gyártás közel kétharmada a Távol-Keleten zajlik, csaknem egyharmada pedig Európában. A cégcsoport a világ 19 országában közel 700 áruházat üzemeltet, amelyet a jövőben évi 150-nel terveznek növelni. A kereskedelem mellett komoly hangsúlyt fektetnek az innovációra, amely olyan különleges termékekre is kiterjed, mint a 2 másodperc alatt használatra kész sátor vagy éppen a téli körülmények között érintőképernyős eszközök esetében is használható speciális kesztyű. Emellett nagyon erős hangsúlyt kap a kutatás-fejlesztés: a cégcsoport 21 saját márkát forgalmaz a legkülönbözőbb sportágakhoz és sportolási tevékenységekhez, és a Nike mögött a második a kutatás-fejlesztésre szánt befektetések versenyében.

decathlon01_gs

A Decathlon áruházlánc hazai ügyvezető igazgatója, az asztaliteniszezőmúlttal is rendelkező

Pósfai Gábor

kiemelte, az idei év végére összesen 16 Decathlon áruház lesz Magyarországon, ezeket egy (regionális) raktár szolgálja ki, amely a romániai és bulgáriai áruházakat is ellátja árukészlettel. A hazai lánc 650 alkalmazottat foglalkoztat, akik közül 648-an magyarok, mindössze két francia állampolgár van a felső szintű vezetésben. A 2012-ben 19 milliárd, de idén már 21 milliárd forintos nettó árbevétellel kalkuláló lánc első egysége a 2005-ben Budaörsön átadott áruház volt, legutóbb pedig Nyíregyházán nyílt újabb Decathlon. Pósfai Gábor külön hangsúlyozta, nagyon fontosnak tartják, hogy "saját nevelésű" vezetése legyen áruházaiknak, ennek szellemében a szombaton nyíló 15. Decathlonnal együtt már 7 olyan lesz, amelynek ügyvezető igazgatója maga is a cégnél, eladóként kezdte, s 11 olyan üzlet van, ahol az ügyvezető helyi születésű. S hogy milyen minőségű vezetői garnitúrát képes kinevelni a Deacthlon Magyarország, azt jól jelzi, hogy a nemzetközi vállalat hazánkon kívüli egységeinek vezetésében 13 magyar kapott eddig helyet, továbbá a hazai képviselet vezetésével indul be horvátországi jelenlét kiépítése.

decathlon05_gs

A 2200 négyzetméteres szegedi Decathlon ügyvezetője,

Murvai Ervin

is az előbbi csoportba tartozik, még egyetemistaként, eladóként kezdte karrierjét a Decathlon Magyarországnál. "Európa és Magyarország vezető sportszerforgalmazója már régóta szeretett volna Szegeden is áruházat létesíteni, végül 4 hónappal ezelőtt sikerült megegyezni az Auchannal a 2200 négyzetméteres üzlethelyiség bérléséről, amely lényegesen olcsóbb megoldás, mint egy új épületet felhúzni manapság. Ezt a helyiséget alig több mint három hét alatt sikerült berendeznünk, ami feleannyi idő, mint a legutóbbi, nyíregyházi áruház esetében volt" - mondta el a szegedi ügyvezető, aki hozzátette, bár ő maga nem szegedi, az összesen 24 alkalmazottból 22-en helyiek, amely szintén illeszkedik a cég személyzeti politikájához. Fontos szempont továbbá, hogy az alkalmazottak maguk is aktívan sportoló emberek legyenek, akik át tudják adni a sport iránti szeretetet a vevőknek. A célcsoportot elsősorban a sportolást kezdők és a hobbisportolók jelentik, s ennek jegyében a Decathlon folyamatosan építi kapcsolatait a nagyobb utánpótlás-bázissal rendelkező helyi klubokkal és iskolákkal, aktívan részt kíván venni Szeged sportéletében. A Decathlon együttműködik a Magyar Olimpiai Bizottsággal is az utánpótlás-képzés terén, amelynek legékesebb példája

a hónap utánpótlás-nevelő műhelye szavazás támogatása

- a kitüntető címet, s a mellé járó 500 ezer forint értékű sportszervásárlási utalványt februárban egy helyi klub,

a Szegedi Korcsolyázó Egyesület nyerte el

.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.