Szombaton reggel 9 órakor nyitja meg szegedi áruházát a sportszeretők körében már oly régóta várt Decathlon. Az Auchan épületében helyet kapó sportszerforgalmazónak ez a 15. hazai áruháza.
A csütörtök esti, fogadással egybekötött sajtótájékoztatón először
Fekete Levente
kelet-magyarországi regionális igazgató mutatta be a nemzetközi Oxylane cégcsoportot, amelynek az 1976-ban alapított Decathlon is része. Mint közölte, a csoportnak két vezérelve van: kedvet csinálni a sporthoz, és elérhetővé tenni a sporteszközöket mindenki számára. Ennek jegyében nyitja meg a Decathlon szombat reggel magyarországi 15. áruházát városunkban, amelyet december elején a pécsi is követ. Mindkettő jelentős űrt tölt be régiójában, hiszen csak a szegedi áruház "20 perces zónája" 265 ezer potenciális vásárlót jelent, akiknek eddig Kecskemétre kellett menniük a kontinens és hazánk piacvezető sportszerkereskedőjének termékeiért. A világszerte 300 munkakörben 60 000 embert foglalkoztató cégcsoport 2012-es árbevétele világszerte elérte a 7 milliárd eurót, amelynek 55,4%-át az elsődleges, francia piacon kívüli területek produkálják, míg a gyártás közel kétharmada a Távol-Keleten zajlik, csaknem egyharmada pedig Európában. A cégcsoport a világ 19 országában közel 700 áruházat üzemeltet, amelyet a jövőben évi 150-nel terveznek növelni. A kereskedelem mellett komoly hangsúlyt fektetnek az innovációra, amely olyan különleges termékekre is kiterjed, mint a 2 másodperc alatt használatra kész sátor vagy éppen a téli körülmények között érintőképernyős eszközök esetében is használható speciális kesztyű. Emellett nagyon erős hangsúlyt kap a kutatás-fejlesztés: a cégcsoport 21 saját márkát forgalmaz a legkülönbözőbb sportágakhoz és sportolási tevékenységekhez, és a Nike mögött a második a kutatás-fejlesztésre szánt befektetések versenyében.
A Decathlon áruházlánc hazai ügyvezető igazgatója, az asztaliteniszezőmúlttal is rendelkező
Pósfai Gábor
kiemelte, az idei év végére összesen 16 Decathlon áruház lesz Magyarországon, ezeket egy (regionális) raktár szolgálja ki, amely a romániai és bulgáriai áruházakat is ellátja árukészlettel. A hazai lánc 650 alkalmazottat foglalkoztat, akik közül 648-an magyarok, mindössze két francia állampolgár van a felső szintű vezetésben. A 2012-ben 19 milliárd, de idén már 21 milliárd forintos nettó árbevétellel kalkuláló lánc első egysége a 2005-ben Budaörsön átadott áruház volt, legutóbb pedig Nyíregyházán nyílt újabb Decathlon. Pósfai Gábor külön hangsúlyozta, nagyon fontosnak tartják, hogy "saját nevelésű" vezetése legyen áruházaiknak, ennek szellemében a szombaton nyíló 15. Decathlonnal együtt már 7 olyan lesz, amelynek ügyvezető igazgatója maga is a cégnél, eladóként kezdte, s 11 olyan üzlet van, ahol az ügyvezető helyi születésű. S hogy milyen minőségű vezetői garnitúrát képes kinevelni a Deacthlon Magyarország, azt jól jelzi, hogy a nemzetközi vállalat hazánkon kívüli egységeinek vezetésében 13 magyar kapott eddig helyet, továbbá a hazai képviselet vezetésével indul be horvátországi jelenlét kiépítése.
A 2200 négyzetméteres szegedi Decathlon ügyvezetője,
Murvai Ervin
is az előbbi csoportba tartozik, még egyetemistaként, eladóként kezdte karrierjét a Decathlon Magyarországnál. "Európa és Magyarország vezető sportszerforgalmazója már régóta szeretett volna Szegeden is áruházat létesíteni, végül 4 hónappal ezelőtt sikerült megegyezni az Auchannal a 2200 négyzetméteres üzlethelyiség bérléséről, amely lényegesen olcsóbb megoldás, mint egy új épületet felhúzni manapság. Ezt a helyiséget alig több mint három hét alatt sikerült berendeznünk, ami feleannyi idő, mint a legutóbbi, nyíregyházi áruház esetében volt" - mondta el a szegedi ügyvezető, aki hozzátette, bár ő maga nem szegedi, az összesen 24 alkalmazottból 22-en helyiek, amely szintén illeszkedik a cég személyzeti politikájához. Fontos szempont továbbá, hogy az alkalmazottak maguk is aktívan sportoló emberek legyenek, akik át tudják adni a sport iránti szeretetet a vevőknek. A célcsoportot elsősorban a sportolást kezdők és a hobbisportolók jelentik, s ennek jegyében a Decathlon folyamatosan építi kapcsolatait a nagyobb utánpótlás-bázissal rendelkező helyi klubokkal és iskolákkal, aktívan részt kíván venni Szeged sportéletében. A Decathlon együttműködik a Magyar Olimpiai Bizottsággal is az utánpótlás-képzés terén, amelynek legékesebb példája
a hónap utánpótlás-nevelő műhelye szavazás támogatása- a kitüntető címet, s a mellé járó 500 ezer forint értékű sportszervásárlási utalványt februárban egy helyi klub,
a Szegedi Korcsolyázó Egyesület nyerte el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.