Sport

Drégelyi Zoltán: Növelni kell a szegedi női vízilabda-utánpótlást

Drégelyi Zoltán: Növelni kell a szegedi női vízilabda-utánpótlást

2011. szeptember 29., csütörtök
Drégelyi Zoltán: Növelni kell a szegedi női vízilabda-utánpótlást

Élenjáró szerepet vállalt két évvel ezelőtt a Taylor&Nash Kft. a szegedi vízilabdasportban, támogatása révén évről évre egyre szebb sikereket ért el az Universitas Szeged női együttese. Drégelyi Zoltán alapító-tulajdonossal beszélgettünk.

– 2009 augusztusa óta, azaz már több, mint két teljes éve támogatja a Taylor&Nash Kft. a szegedi női vízlabdát. Ön mint a cég alapító-tulajdonosa, mennyire elégedett a csapat eddigi élvonalbeli teljesítményével?

– Maximálisan elégedett vagyok az eddig elért eredményekkel, úgy érzem, minden elvárást teljesített az együttes. A Taylor&Nash Kft.-nél hosszú távon tervezünk, és a jövőben is támogatni kívánjuk az egyesületet.

– Miért éppen női vízilabda?

– Abszolút tudatos vállalás volt, hogy az Universitas Szeged mellett döntöttünk, mivel annak idején, az OB I/B-ben már második évében nyert a csapat. A Taylor&Nash alapvetően üzletfejlesztéssel és -optimalizálással foglalkozik, így a magam részéről kerestem annak lehetőségét, melyik az a sportág, és azon belül melyik az a csapat, ahol a munka elején tartanak, és hatékony menedzsmenttel el lehet jutni magasabbra is. A második évünk a vártnál is jobban sikerült, ami magasra tette a mércét. OB I/B-ből indulva két év alatt az Universitas magyar bajnoki negyedik helyet és magyarkupa 2. helyezést ért el, első idényében az élvonal gólkirálynője is tőlünk került ki

Dalmády Szandra

személyében, illetve a csapat folyamatosan játékosokat ad a válogatottnak is. Az utánpótlásból a gyermekkorosztály országos bajnoki címet nyert, a nagyobbak között ifjúsági válogatottjaink is vannak, akik közül tavaly

Miklós Dóra

Európa-bajnoki bronzérmet, idén

Lengyel Dominika

pedig ezüstérmet szerzett. Más sportágak finanszírozási igényeihez képest a szegedi női vízilabdában kisebb keretek között mozogva sokkal nagyobb eredményeket sikerült elérnünk, s ez a cég imidzsébe és arculatába beleillik.

– A tavalyi sikerekben nem kis szerepe volt a felnőtt válogatott két meghatározó tagjának, Drávucz Ritának és Tóth Ildikónak, valamint a korábban a női válogatottal a pekingi olimpián negyedik helyet szerző Godova Gábor mesteredzőnek. Távozásukkal átalakult, megfiatalodott az együttes. Milyen szezonra számít?

– Valóban megfiatalodott a csapat, erősíteni is akarjuk az utánpótlás lehetőségeit és a fiatalok első csapatba kerülését is, hosszú távon ebben az irányban akarunk építkezni. Nyilvánvaló, hogy idén a negyedik hely szenzációs eredmény lenne, magam részéről a 4–6. helyre várom a csapatot.

– Lakó Gábor vezetőedzői kinevezése is az utánpótlás-vonal erősítésére utal…

Lakó Gábor

tavaly kapta meg az utánpótlás képzésének feladatát. Tudatos döntés volt, hiszen igen nagy szakmai tudású és tapasztalt edzőről van szó, s ez meg is hozta az eredményét, elég csak az országos gyermekbajnokság megnyerésére gondolnunk. Most az utánpótlás és a felnőtt csapat „összeépítését” tervezzük, illetve az utánpótlásban, a kiemelt látványsportok támogatási rendszerén keresztül még további finanszírozási forrásokat szándékozunk behozni. A cél az, hogy Szegeden az utánpótlásban vízilabdázó lányok száma megduplázódjon a következő évben – ezt tartom a legnagyobb kihívásnak. Hosszú távon a jelenlegi 12 saját nevelésű élvonalbeli játékos számát szeretnénk évről évre növelni, hogy jó pár esztendő múlva Szeged a magyar női vízilabda-utánpótlás fellegvára legyen, s ha ez sikerül, annak nyilván a felnőtt bajnokságban is lehet majd érezni az eredményeit.

– Idén novemberben egy hónap alatt lemegy az alapszakasz első fele. Kinn lesz minden meccsen?

– Az elmúlt szezonban a kardinális meccsek mindegyikén ott voltam, szurkoltam a lányoknak. Az idén kicsit rövidebb, ám sűrűbb a menetrend, aminek nagyon örülök, mint szurkoló, mert a meccsek legalább felén biztosan ott tudok lenni.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.