Azoknak a hölgyeknek és uraknak, akik kedvelik a pirosat, minden bizonnyal nem lesz sok tennivalójuk, csak annyi, hogy előkapják valamelyik szeretett ruhadarabjukat. De mi van azzal a tévhittel, hogy a vörös tipikusan női árnyalat? És vajon mindehhez mit szólnak majd az urak?
Arról már rengeteg cikket olvashattunk, hogyha a nő csábítani akar, húzzon pirosat, de
Andrew Elliot
egyetemi oktató és csapata segítségével azt is megtudhatjuk, hogy a nők is vonzóbbnak találják a férfiakat, ha azok pirosat viselnek. Ez abban az esetben is működik, ha piros a férfiakat körülvevő környezet. Ez pedig nem mende-mondára épül, hanem tudományos alapokkal is igazolt állítás. A teszt során 25 férfi és 32 nő vett részt, akik két fekete-fehér képet kaptak, amelyeken egy férfi piros, majd fehér háttér előtt állt. A képek megfigyelése után kilencfokú skálán kellett értékelni, hogy mennyire vonzó az adott személy? Mennyire jó ránézni? Illetve, ha élőben találkozna vele, akkor is megnyerőnek találná-e? A hölgyek több mint egy ponttal értékelték kellemesebbnek a vörös környezetben látott személyt, amely nagyon magas eltérésnek számít. Egy másik kísérlet során 55 nő véleményére voltak kíváncsiak: egy férfi képét kapták meg, egyszer zöld, más esetben vörös felsőruházatban. Itt is hasonló eredményt kaptak, egy ponttal megnyerőbbnek látták a vörösben pózoló férfit,- írja mindezt a Telegraph. A nők választásukat pedig azzal magyarázták, hogy a vörös színhez a magasabb státusz lehetőségét kapcsolták. Persze a piros szín kultúránként eltérő jelentéssel bír, de ebben a tesztben más országból való hölgyek is ugyanazt a választ adták. Viszont ez a férfiak esetében már más eredményt hozott, náluk volt jelentősége annak is, hogy a saját kultúrájában milyen másodlagos jelentéssel bír a szín. Ehhez az új kutatáshoz annyit fűznék hozzá, irány a ruhatár kiegészítése egy-két piros darabbal, nemtől függetlenül.
Forrás:
OrientPress Hírügynökség
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.