Digitális kampány vagy valós mozgósítás hoz sikert? +videó

A jobboldalnak közösséget kell építenie online és offline is. A lájkok nem szavazatok – figyelmeztet a Digitális Szuverenitás Központ vezetője.

A Digitális Szuverenitás Központ vezetője szerint a jobboldali szereplőknek egyszerre kell jól teljesíteniük online és offline - írta meg a Magyar Nemzet. A közösségépítés kulcs.

Digitális világ: új szabályok, új kihívások
A Mozgásban című podcast friss adásában Dukász Magor, a Digitális Szuverenitás Központ vezetője arról beszélt, hogy ma már az online tér nem kiegészíti, hanem meghatározza a politikai valóságot. A politikai hírfogyasztás fő terepe az internet lett, ahol az emberek 65%-a tájékozódik – szemben a klasszikus médiumok 26-27%-os arányával. A digitális közeg dinamikája teljesen más: például a TikTok algoritmusa lehetővé teszi, hogy új szereplők is gyorsan nagy közönséget érjenek el, ha tartalmuk releváns.
A jobboldal stratégiája: elemzés, kompetencia, közösség
A Digitális Szuverenitás Központ célja, hogy segítse a nemzeti elkötelezettségű szereplőket eligazodni ebben az új világban. Dukász szerint három lépés szükséges:
először elemzés, majd személyre szabott stratégia, végül a tudás átadása.
A professzionálisan szerkesztett tartalmakkal szemben az emberekben egyre erősebb az ellenállás. A hitelesség és az önazonosság fontosabb lett, mint a stúdióminőség.
Lájk nem egyenlő szavazat
A beszélgetés során szóba került a lájkok valódi súlya is. Dukász példaként említette Jakab Péter esetét, akinek az előválasztási kampányban rengeteg lájkja volt, mégis veszített. Hasonló helyzet figyelhető meg Magyar Péter rendezvényein is: sok az online aktivitás, de a részvételi adatok alacsonyak. Az álprofilok torzítják a képet, a valós támogatás viszont a fizikai jelenlétben mutatkozik meg.
A Fidesz digitális és valós közössége is erős
A Fidesz ereje abban rejlik, hogy hosszú idő alatt organikusan építette ki mind az online, mind az offline közösségét. Náluk nem kell „kommenthuszárokat” toborozni, hogy valódi aktivitást mutassanak. A jobboldal elkötelezett hívei készek kopogtatni, telefonálni, sőt, közben tartalmakat is gyártanak. Ez a kettősség – az offline elhivatottság és az online aktivitás – az, ami valódi politikai erőt ad.
Nincs külön digitális és való világ
Dukász szerint ma már nincs külön „digitális világ” és „való világ”: a kettő teljesen összefonódott. Egy politikus reggel találkozik a választókkal, délután videókat vág, este kommentekre válaszol. Ez a komplexitás határozza meg a jelenlegi politikai valóságot. A Digitális Szuverenitás Központ ennek a szemléletnek a meghonosításán dolgozik a nemzeti értékrendet valló szereplők körében.
A Magyar Nemzet teljes cikke itt olvasható.
