Politika

Digitális kampány vagy valós mozgósítás hoz sikert? +videó

Digitális kampány vagy valós mozgósítás hoz sikert? +videó

A jobboldalnak közösséget kell építenie online és offline is. A lájkok nem szavazatok – figyelmeztet a Digitális Szuverenitás Központ vezetője.

SzegedMA
Szerző: SzegedMA
4 órája
Fotó: Magyar Nemzet
Digitális kampány vagy valós mozgósítás hoz sikert? +videó

A Digitális Szuverenitás Központ vezetője szerint a jobboldali szereplőknek egyszerre kell jól teljesíteniük online és offline - írta meg a Magyar Nemzet. A közösségépítés kulcs.

Kizárólag digitális lájkokkal nem lehet választást nyerni
Kizárólag digitális lájkokkal nem lehet választást nyerni. Fotó: Magyar Nemzet. 

Digitális világ: új szabályok, új kihívások

A Mozgásban című podcast friss adásában Dukász Magor, a Digitális Szuverenitás Központ vezetője arról beszélt, hogy ma már az online tér nem kiegészíti, hanem meghatározza a politikai valóságot. A politikai hírfogyasztás fő terepe az internet lett, ahol az emberek 65%-a tájékozódik – szemben a klasszikus médiumok 26-27%-os arányával. A digitális közeg dinamikája teljesen más: például a TikTok algoritmusa lehetővé teszi, hogy új szereplők is gyorsan nagy közönséget érjenek el, ha tartalmuk releváns.

A jobboldal stratégiája: elemzés, kompetencia, közösség

A Digitális Szuverenitás Központ célja, hogy segítse a nemzeti elkötelezettségű szereplőket eligazodni ebben az új világban. Dukász szerint három lépés szükséges: 

először elemzés, majd személyre szabott stratégia, végül a tudás átadása. 

A professzionálisan szerkesztett tartalmakkal szemben az emberekben egyre erősebb az ellenállás. A hitelesség és az önazonosság fontosabb lett, mint a stúdióminőség.

Lájk nem egyenlő szavazat

A beszélgetés során szóba került a lájkok valódi súlya is. Dukász példaként említette Jakab Péter esetét, akinek az előválasztási kampányban rengeteg lájkja volt, mégis veszített. Hasonló helyzet figyelhető meg Magyar Péter rendezvényein is: sok az online aktivitás, de a részvételi adatok alacsonyak. Az álprofilok torzítják a képet, a valós támogatás viszont a fizikai jelenlétben mutatkozik meg.

A Fidesz digitális és valós közössége is erős

A Fidesz ereje abban rejlik, hogy hosszú idő alatt organikusan építette ki mind az online, mind az offline közösségét. Náluk nem kell „kommenthuszárokat” toborozni, hogy valódi aktivitást mutassanak. A jobboldal elkötelezett hívei készek kopogtatni, telefonálni, sőt, közben tartalmakat is gyártanak. Ez a kettősség – az offline elhivatottság és az online aktivitás – az, ami valódi politikai erőt ad.

Nincs külön digitális és való világ

Dukász szerint ma már nincs külön „digitális világ” és „való világ”: a kettő teljesen összefonódott. Egy politikus reggel találkozik a választókkal, délután videókat vág, este kommentekre válaszol. Ez a komplexitás határozza meg a jelenlegi politikai valóságot. A Digitális Szuverenitás Központ ennek a szemléletnek a meghonosításán dolgozik a nemzeti értékrendet valló szereplők körében.

A Magyar Nemzet teljes cikke itt olvasható.

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.