Az építési és közlekedési miniszter a közösségi oldalán üzent
A közösségi oldalán közzétett bejegyzésben fogalmazta meg elvárásait az építési és közlekedési miniszter.
A MÁV-járműparkot és a hazai vasúti pályát nem tudjuk varázsütésre megújítani – 30 év hátrányunk van, de nekiállunk
– írta Lázár János, hozzátéve, hogy özel 850 milliárd forintból mintegy félezer kilométernyi sínt újítanak fel, valamint újraindítják a hazai IC-kocsik gyártását és jó minőségű használt járműveket szereznek be.
Amit viszont rövid idő alatt meg lehet változtatni, az az utasokhoz való hozzáállás: az utasok érdemi segítése és támogatása azokban a nehéz helyzetekben, amiket a megörökölt flotta- és infrastruktúra-állapotok okoznak. Ezt várom el elsőként a MÁV-csoport új vezetésétől, amelyet a hétfő reggeli találkozásunk alkalmával mutattam be a vállalat igazgatóságának és felügyelőbizottságának, illetve az érdekképviseleti vezetőknek
– fogalmazta meg a határozott elvárását a miniszter.
Mint írta, a zártkörű megbeszélésen azt is egyértelművé tette, hogy „a magyar államvasutakról szóló kép alakítását nem hagyhatjuk önjelölt vagy frusztrált közlekedési szakértőkre”.
Azt is elvárom a MÁV-csoport új vezetőitől, hogy személyesen vegyenek részt a MÁV-ról - eddig azonban jószerint a MÁV nélkül - zajló vitákban. Van a magyar vasútnak elég baja, nincs rá szükség, hogy álfideszes ellenzéki vagy álellenzéki fideszes politikusok (lassan ideje lenne eldönteni) még csúsztatásokkal és hazugságokkal is hergeljék ellene az utasokat
– írta Lázár János.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.