Politika

Így festett a baloldal 2022-es kampányarzenálja

Így festett a baloldal 2022-es kampányarzenálja

2024. február 22., csütörtök
Fotó: Havran Zoltán
Így festett a baloldal 2022-es kampányarzenálja

A hosszú fülű táskától a hűtőmágneseken át az időszakos kiadványokig sokféle kampányeszközt használt a baloldal a 2022-es választásokra készülve azokból a dollármilliókból, amelyek döntő részét Soros Györgytől kapták. A Mindenki Magyarországa Mozgalom kampányköltéseiről szóló számvevőszéki jelentés újabb érdekes részleteit mutatjuk be.

Fotó: Havran Zoltán. 

 

 

Azt már tudjuk, hogy mekkora összeget tapsolt el a baloldal a 2022-es választási kampányban és egyes konkrét tételekről is beszámoltunk, miután az Állami Számvevőszék (ÁSZ) nyilvánosságra hozta a Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) kampányköltéseit taglaló részjelentését. Ezúttal főként azokat a költségeket vettük sorra, amelyek egyenként aprópénznek látszó kiadásnak tekinthetők egy választási kampányban, együttesen mégis tekintélyes összegeket tesznek ki.

A számvevőszék kedd reggel nyilvánosságra hozott részjelentésében 261 millió forintra büntette a baloldali pártokat, és vélhetően ugyanekkora összeget le fognak vonni az állami támogatásaikból, így az ellenzéki összefogás hat pártjának már most is meglehetősen sokba került a kampánypénzekkel való trükközés. 

Az MMM választási gyűlésekre, kampányrendezvényekre 226,93 millió forintot, sms-re, adatbázis-építésre, online hirdetésre 860,53 millió forintot, plakátra, szórólapra, egyéb kampányeszközre 288,98 millió forintot, kiadványokra pedig 35,82 millió forintot költött.

Az ÁSZ jelentése alapján olyan tételeket is lehet találni, mint például az 53 ezer matrica, amely összesen 491 363 forintba került. A számla alapján 6 féle matrica gyártása történt az alábbi, a hatpárti összefogás által használt kampányszlogeneket tartalmazó feliratokkal: „Csak felfelé! Április 3. Csak felfelé! Legyen Magyarország mindannyiunké április 3.-tól! Legyen magyarország mindannyiunké!, Csak felfelé! Hadd írjam én is alá! Keleti hitel vagy nyugati oktatás?”

Egészen triviális apróságokat is feltüntettek a költségek között, mint amilyen a vászontáska, abból is a „hosszú fülű, natúr”, összesen ötszáz darab. Műanyag golyóstollból szintén félezret vásároltak. Ugyanennyi bevásárlókocsi érme is megtalálható a kiadások között, mint ahogy ezer darab tűzköves öngyújtót, illetve 500 hűtőmágnest is vásároltak a kampányban Márki-Zay Péterék a hatpárti összefogás által használt kampányszlogenekkel feliratozva. A felsorolt kampányeszközök összköltsége 358 775 forint volt.

Az ÁSZ-jelentés további részében egy helyen felbukkan száz darab autómágnes a  „Csak felfelé! Április 3.” kampányszlogennel, ami csaknem 800 ezer forintba került. 

Egy újabb elszámolási sorban összesen 90 ezer matricát és 500 hűtőmágnest találunk több mint 1 millió forint értékben. 

A baloldal kampányában többezer tapsrúdra, zászlókra és széldzseki emblémázásra is elszórtak több millió forintot. 

Természetesen voltak jóval költségesebb projektek, több tízmilliós tételek is, ezek jellemzően a plakátot, szórólapok és újságok kiadás. A „Csak felfelé" újság nyomtatása szállítási költséggel egy alkalommal több mint 41 millió forintba került, majd ugyanezen a címen volt még egy 38 milliós költés is. 

A „Csak felfelé” időszaki kiadvány 540 ezer példányban, és a 36500 darab "Rólad szól, rólunk szól" időszaki lap összköltsége csaknem 11 millió forintot tett ki.

Mindebből látható, hogy a baloldal kampánya nem szűkölködött eszközökben, ami önmagában természetes lenne, csak hogy a döntően Soroséktól kapott dollármilliókat a pártok nem használhatták volna törvényesen, az ÁSZ jelentésben olvasható konkrét költések dokumentációjából azonban egyértelműen kiderül, hogy az MMM nem önállóan, mint civil szervezet, hanem a hatpárti összefogás kampányára költötte el a pénzt, így az minden bizonnyal tiltott finanszírozásnak minősül - írja a Magyar Nemzet.

 

(Forrás: Magyar Nemzet)

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.