Politika

Az amerikai külügyminisztérium által pénzelt baloldali plakátkampány

Az amerikai külügyminisztérium által pénzelt baloldali plakátkampány

2023. október 2., hétfő
Az amerikai külügyminisztérium által pénzelt baloldali plakátkampány

A szociológus üzletember fontos figurája a hálózat működésének, csak úgy mint Bajnai Gordon, akiről az előző részben esett szó.

Somogyi Zoltán az 1990-es években a Szabad Demokraták Szövetségének (SZDSZ) dolgozott, és egy későbbi interjúban is ezt a politikai formációt nevezte meg, mint amelyik a legközelebb állt hozzá. Somogyi 1998-ban Haris György képviselőjelölt kampányfőnöke volt, és részt vett az úgynevezett Liberális Akadémia szervezésében is – írja aMagyar Nemzet.

Üzlettársával, a szintén SZDSZ-es Szabados Krisztiánnal 2002-ben indították el a Political Capital (PC) nevű elemzőcéget, amelybe a baloldalon a mai napig kedvelt Jaksity György is beszállt az Eclipse Rt. nevű cégével. Gyurcsány Ferenc fantáziát látott Somogyiék munkájában, akik dolgoztak a miniszterelnök 2004-es programján.

Kétségtelen, hogy a Gyurcsány–Bajnai-kormányok idejében a Political Capital volt az egyik vezető think-tank a kormányoldal mögött, 2006 és 2010 között összesen 432,2 millió forint összegű kormányzati megbízást kaptak - írja a Délmagyar.

A cégcsoport tagja volt a Hírszerző nevű hírportál, amit 2010-ben a HVG Online Zrt. vásárolt meg, és újságírói a későbbi hvg.hu hírportál, illetve számos más balliberális sajtóorgánum meghatározó arcai lettek.

A Political Capital az egyik kiemelt „ügyfele” volt Soros György alapítványának, az Open Society Foundation csak 2016 és 2021 között 295 ezer dollárral, mai árfolyamon több mint 100 millió forinttal támogatta Somogyiékat.

Az NBH együttműködött a Political Capitallal, és a 2010 előtti kormányok polgári titkosszolgálatánál bedolgozott.

Az intézet által készített anyagok alapján a Jobbikra és a Magyar Gárdára, valamint más szélsőséges szervezetekre is rádolgoztak, ám napjainkban Somogyi már a Jobbik környezetében tűnik fel tanácsadóként.

Sajtóhírek szerint Somogyi állhat a Jobbik legutóbbi névváltása mögött. Ebben az esetben is összeérnek a szálak, ugyanis a Jobbik gőzerővel népszerűsítette idén tavasszal az Egyesült Államok budapesti nagykövetsége által megrendelt Ruszkik, haza! című plakátkampányt, amit Somogyi egyik érdekeltsége, a már említett Splendidea Kft. intézett.

A párt meghatározó politikusai, országgyűlési képviselői, Gyöngyösi Márton pártelnökkel az élen, a Facebook-oldalaikon egyöntetűen beállították borítóképként az amerikai kezdeményezésű plakátkampány előbb idézett címsorát.

Az ügy további részleteiről aMagyar Nemzetenolvashat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.