A kormánybiztos már korábban elmondta, hogy Szeged a szíve közepe, és ezért is megtesz mindent a város fejlesztése érdekében. Külön kiemelte, hogy a Szegedi Tudományegyetem fejlesztését teljes mértékben támogatja. Idén június végén Bányai Gábor kormánybiztos megállapodást kötött több felsőoktatási intézménnyel is, annak érdekében, hogy a fiatalok magas szintű oktatást kapjanak, kiváló szakemberekké váljanak és helyben tudják kamatoztatni tudásukat. Tavaly nyáron azt tűzte ki célul, hogy a megyeszékhely felnőjön Arad és Temesvár mellé.
Elmondta, hogy több beruházási elképzelés is terítéken, de az Unió nem nyújt segítséget:
"Mintegy 500 pályázatból választottuk ki ezeket a beruházási elképzeléseket, figyelembe véve a polgármesterek és a helyiek igényeit, kéréseit.
Mivel továbbra sem érkeznek uniós fejlesztési források, ezért csakis önerőből, hazai forrásokból lehet valóra váltani az elképzeléseket. Ugyanakkor a hazai építési törvény kimondja, hogy csakis azokat a pályázatokat lehet támogatni, amelyek rendelkeznek kiviteli tervekkel, viszont ezek elkészítéséhez forrásra van szükség, így most ennek az összegnek az elkülönítésére várunk."
Ennek ellenére önerőből számos eredményt sikerült már elérni a gazdaságfejlesztési zónán belül. Ebből több beruházás közvetlenül Szegedet érinti:
"Az egyik legfontosabb a vízvisszapótlás, hiszen a csapadékhiány mindhárom vármegyében problémát okoz, megnehezíti a mezőgazdaságból élők dolgát.
Tehát ugyanolyan fontos a Homokhátságnak, mint Békés vármegyének. Jelenleg ott tartunk, hogy hamarosan döntés születhet olyan beruházásokról, melyekre 30-40 éve várnak a régióban élők, és amelyek a vízvisszapótlást segítik. De szintén a zóna részeként kezdődhetett el Szegeden a Science Park építése, és ugyanígy a zónán keresztül alakítjuk át ipari parkká a Pick Zrt. területét."
A szomszédos kapcsolatok fejlesztésével sem tétlenkednek. A Szeged-Szabadka vasútvonal építése kimondottan jó tempóban halad, és emellett a Szeged-Belgrád útvonal munkálatai is nagyban folynak:
"A magyarországi részen is folyamatban vannak a munkálatok, míg a másik oldalon jelenleg Szabadka és a határ között zajlik az építkezés. Több vasútvonal építését láttam már, de úgy vélem, hogy ez mindegyiknél gyorsabban halad. Jövő karácsonyra kell elkészülnie a kivitelezésnek, az pedig a hatóságokon múlik, hogy 2025-ben mikorra kapja meg a szükséges engedélyeket a vasútvonal."
Végül kimondottan Szegedről és az itteni fejlesztésekről értekezett Bányai Gábor:
"Úgy gondolom, hogy Szegednek erősebb gazdasági lábakra van szüksége, ezen dolgozunk jelenleg is.
A két nagyváros, Arad és Temesvár megelőzte ebben a versenyben, és Szabadka is egész erős lehetne, ha nem egy unión kívüli országnak lenne a része. A régiót tekintve Kecskemét mindenkit megelőzött, de Gyulának is jó lehetőségei vannak a turizmussal és az Airbus-üzemmel.
Tehát nagyon fontos, hogy Szegednek erősítsük, fejlesszük az iparágát, hiszen az az egész régiónak jó, de a városnak különösen, hiszen az önkormányzat többletbevételhez juthat, miközben ezrével jönnek létre új munkahelyek.
Mindehhez pedig a Szegedi Tudományegyetem kiváló humánerőforrást biztosít."
(via: delmagyar.hu)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.