Dacból veszi fel nagylemezét az Idegen



Rögös zenei útkeresés után találta meg saját hangját a fővárosi Idegen, az alternatív vonalon mozgó banda minden koncertjét úgy éli meg, mintha levegőért jutna a víz felszínére, épp ezért az összes bulira más meglepetéssel készül.
A kolbásztöltelékes melegítőnadrágra relikviaként tekintő
Idegenzenekar története a 2016-os Ördögkatlan fesztiválon kezdődött, ahol két pohár száraz vörösbor mellett kialakult a
Kunics Olivér
(basszusgitár, ének),
Akácz Károly „Charile”
(gitár) és
Langó Ádám
(perka, elektronika) alkotta három fős alaplegénység, melyhez dobos fronton
Dencs Dominik
csatlakozott a Dungaree soraiból. „Olivér megkeresett, hogy játsszak fel egy kislemezt, amit én szívesen vállaltam, elmentem egy próbára, meghallgattam egy dalt, de az nagyon rossz volt” – mesélt az első közös zenélésről Dominik. Szerencsére itt nem ért véget az együttműködés, a második dalt már tetszett a dobosnak, azonban annak felvételeit még nem tárták a közönség elé. „Csináljuk meg jól! – ez volt a jelszavunk, így a próbán összeállt gyenge dalokból végül jó dalok születtek” – részletezte Olivér. Akácz Károly kiemelte, hogy a zenei útkeresés rögösen indult, a kezdetben úgy működött, hogy a csapat írt egy rossz számot, Olivér hazament és az éjszakáját a számok átharmonizálásával és számírással töltötte, majd másnap megjelent próbán egy teljesen eltérő anyaggal. „Szerencsére összeértünk már annyira, hogy tudjuk, mit szeret a másik, mit is akarunk együtt, legalább annyira, hogy a próbán közösen írjuk át a számokat, ne Olivér egyedül” – fűzte hozzá Charlie. Az Idegen egy klippel nyitotta meg pályafutását a „Hideg” című dalhoz, melyet
Csihar Arion
rendezett, az operatőri munkát pedig
Sinka Benedek
végezte. Mindketten a Metropolitan egyetem hallgatói, tehát jártasak a szakmában. „Tudatos volt az, hogy ezt a hangulatot adja át a videó az ócska ruhákkal, a sötét, büdös pincével, amit ők bizarrnak neveztek, amit mi nem értünk, mert ez nekünk mindennapos” – fejtette ki Dominik a klipről, melyre a zenekar mindegyik tagja rendkívül büszke és hálás, amiért ilyen formájában létrejöhetett. „Ilyenkor van az emberben egy életigenlés, hogy van célunk, van kire támaszkodnunk” – tette hozzá Olivér. http://www.youtube.com/watch?v=-OA-x5IMK7U A zenekar angol nyelvű dalszövegekkel indította meg működését, de átváltottak a magyarra. „Egyrészt azért gondoltam először az angol nyelvre, mert az nagyon szexi, másfelől pedig azért, mert mivel a szövegek az én magánéleti gondjaimmal foglalkoznak, és nem szerettem volna, hogy az emberek, akik miatt éneklek, értsék is, hogy miről szól az egész” – mondta el Olivér. „Amikor viszont közeledett a felvételek időpontja, úgy voltam vele, hogy nem lehet önző, magyarul kell megírni a Fekete Dobozt, mert az életem most olyan, amilyen, és máskor nem tudnám úgy megírni a szövegeket” – fűzte hozzá. A Fekete Doboz kislemezt a szegedi Miracle Sound stúdióban rögzítette az Idegen,
Szabó Szebasztián
vezetésével. Az énekes kiemelte, hogy az a jó a szövegírásban, pláne magyarul, hogy nagyon sokat kell gondolkozni a mondanivalón, rímbe kell fonni és az ember ilyenkor a saját életét is sok oldalról átgondolja. „A Fekete Doboz elkészítésekor jött meg a megoldás az életem akkori gondjaira, és ezért nagyon hálás voltam Szegednek, mert belém szívódott az éra és nagyon szeretjük a várost” - hangsúlyozta. Ádám megerősítette a Napfény Városáról alkotott pozitív véleményt, valamint kitért a koncertek jelentőségére, hiszen elmondása szerint minden buli előtt egy kisiskolás lelkesedésével készülnek, és amikor együtt van a zenekar, akkor eltűnik minden gond, ez láthatóan visszafelé is működik, hiszen hiába nem adott még sok koncertet a fiatal formáció, a közönség soraiból máris visszahallani a dalszövegeket. „Annyiszor fojtogat az élet, és bennem koncert előtt ez gyűlik, a koncerteket pedig úgy várom, mint ha az lenne az a pillanat, amikor felbukhatok a levegőre a vízből” – írta le a színpadra lépés élményét Olivér. http://www.youtube.com/watch?v=w5lwgx7jRPo Az Idegen nem csak zene terén alkot különlegeset élőben: a színpadkép részét képezi a „susogós” melegítő, ami igazán egyedi fellépőruhaként marad meg az ember emlékezetében. „Ez igazából csak Olivér stílusa és megpróbálja ránk erőltetni, az első koncerten ezt még bevállaltuk, de kopik a dolog” – szögezte le Dominik. A stílusos színpadi külső eredete Olivér nagypapájához vezet vissza. „ A relikviák nagy jelentőséggel bírnak az ember számára, nekem pedig a relikvia a melegítő, amit nagypapám hordott, mikor disznót vágott, és összekente az arcomat kolbásztöltelékkel és rám pöckölte a disznó szemét” – részletezte az énekes. A koncerten mutatott rendhagyó produkció itt nem ér véget: a tervek szerint minden koncertre más meglepetéssel készül majd a zenekar, az első bulin csepeli sámánoknak beöltözött táncoslányok voltak a színpadon, az öltönyös óvodás a Hideg klipjéből, az Idegen kecskeméti fellépésén pedig Major Matyi, a zenekar fényes, mindenese „Bigyó felügyelője” bűvészkedéssel szórakoztatta a közönséget, míg Szegeden a Dungaree tagjai ugrottak be vendégeskedni egy számerejéig. Az élő zenélés mellett a rögzített anyagokra is rákoncentrál a csapat, visszatérnek a stúdióba, hogy felvegyenek egy single-t, amit májusban egy videoklip társaságában terveznek megjelentetni, Olivér rendezésében. http://www.youtube.com/watch?v=elT2uqv5PHw „Mivel nem jutottunk be egyetlen fesztiválra se, ezért úgy döntöttünk, hogy augusztusban dacból felveszünk egy nagylemezt, amit ősszel az ország nagyobb városaiban szeretnénk bemutatni” – mesélt a tervekről Dominik. „Én úgy voltam vele, hogy ha anyukámon kívül másnak is tetszik, akkor elégedett vagyok, ezt már túlléptük, szóval szerintem révbe ért a produkció” – adott hangot véleményének Olivér.