Megjelentek a 2017-es szegedi turisztikai kiadványok



Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata minden évben megújítva kiadja a Szegedi Látnivalók, Szegedi Információk kiadványt és az éves Szegedi Programajánlót, melyek tartalmazzák azokat az alapinformációkat, mellyel a városunkba érkező turisták eligazodhatnak.
A Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft. a kiadványok segítségével promotálja a várost a belföldi és külföldi turisztikai kiállításokon, a nagyrendezvényekre való kitelepüléseken és eljuttatja azokat az ország összes tourinform irodájába. A Szegedi Látnivalók kiadvány 11 nyelven jelenik meg és a város 34 jelentősebb turisztikai attrakcióját mutatja be. A Szegedi Információk kiadványban megtalálhatjuk a szegedi szállásadókat, vendéglátóhelyeket és egyéb turisztikai szolgáltatókat. Mindkét kiadványban térkép is található, melyen a látnivalókat és a szolgáltatókat is bejlölték. A Szegedi Programajánló tartalmazza a turisztikailag jelentős városi eseményeket magyar, angol és német nyelven. A kiemelt fesztiválokra, nagyrendezvényekre 1-1 oldalon, külön is felhívják a figyelmet. Szeged 2016-ban is nagyszerű eredménnyel zárta az évet vendég és vendégéjszaka szám tekintetében. A statisztikák 12 %-os vendégszám emelkedést mutatnak, a vendégéjszaka szám pedig 13 %-al nőtt az előző évhez képest. 2016-ban 184.411 vendég, 377.358 vendégéjszakát töltött Szegeden. Mind a belföldi, mind pedig a külföldi vendégek 13 %-al több vendégéjszakát töltöttek el városunkban. 62.563 külföldi vendég, 119.047 vendégéjszakát töltött el Szegeden, a belföldiek közel kétszer annyian jártak városunkban, 121.848 fő és 258.311 vendégéjszakát töltötte itt el. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó szállásdíj árbevétel megközelíti a 3 milliárdot (2.893.905.000 Ft), ebből a belföldiek 1.846.691.000 forintot költöttek, a külföldiek 1.047.214.000 forintot, az összes szállásdíj árbevételnél egy 419.881.000 Ft emelkedés látható a 2015-höz képest. A helyi szolgáltatók, az önkormányzat és a város turisztika marketing szervezetének összehangolt marketing munkája évről évre egyre jobb eredményeket hoz a város turizmusában, egyre több vendég választja Szegedet úti céljául.