Tóbisz Titusz kétségtelenül "felbolygatta" a szegedi sajtót A trubadúr bemutatója kapcsán, Manrico szerepén ugyanis László Boldizsárral osztozik. A kassai tenorral arról beszélgettünk, mitől lesz más trubadúr ő, mint váltótársa.
Tóbisz Titusz
másodszor osztozik meg Manrico szerepén
László Boldizsárral
, de felváltva énekelték már Caniót a Bajazzókban is. Bár a két férfi mind hangilag, mind külsőségekben különbözik egymástól, Titusz szerint ez csak jót tesz a karakternek, hiszen ettől lehet egyik este lírai, másik este kemény férfi a trubadúrból. "Van egy jelenet, amikor altatom anyámat a börtönben. Ekkor László Boldizsár meghatóan énekel, de ugyanez az én számból máshogy szól. Ez nem baj, ilyenkor azt kérdezem: miért kellene, hogy az ember hangja tisztán szóljon a tömlöcben, amikor napokon keresztül kínozták?" A kassai énekes hozzátette, sokat tanul a szegedi tenortól. Igyekszik ellesni azokat a finomabb mozdulatokat, melyekkel természetesebben hozhatja a szerelmes ifjú karakterét úgy, hogy közben ne hasson komikusan. Tóbisz Titusz egyébként éppen László Boldizsár ajánlására érkezett a Verdi-opera szegedi meghallgatására. Ahogyan hírportálunkon arról már több interjúban is beszámoltunk, a Tisza-parti teátrum előadása attól tud különleges zenei élményt nyújtani a műfaj szerelmeseinek, hogy az ismétlő áriákat - melyeket a szerző eredeti szándéka szerint az énekesek tehetségének megcsillogtatására emelt a darabba - visszahozták. Titusz, aki a kassai színházban a vágott verziót énekli, azt mondta, a hosszabb próbák után bizony alaposan elfáradtak, s nem is annyira fizikailag, inkább a hangjuk kapott alapos terhelést. "Azért szerettem bele az operába, mert ez áll legközelebb a szívem romantikájához. Manrico szerepét viszont még nem érzem annyira beérettnek, hogy fitogtatni merjem a színpadon. Viszont kétségtelenül ez a próbafolyamat életem legnagyobb tapasztalata, sok instrukciót kapok, és kapunk mindannyian a rendezőtől, valamint a karmestertől - folytatta.
Toronykőy Attila
rendező a márciusi sajtótájékoztatón úgy fogalmazott, a műhelymunka alatt igyekezett a darab mélyére tekinteni. Pál Tamással átbeszélték a Verdi-opera minden egyes szereplőjének áriáját, és ebből próbálták kibogozni azt, milyen személy lehet(ne) a más előadásokban öregasszonyként ábrázolt Azucena, vagy milyen érzések vezérlik Luna grófját és Manricot. Titusz szerint szerepe egy húsz év körüli fiúé, amit azért hathat furcsán, mert manapság teljesen másként tekintenek egy ilyen korú fiatalra, mint a 15. században. A négyfelvonásos, olasz nyelvű operát április 8-tól láthatják a Szegedi Nemzeti Színház Nagyszínházában. A kettős szereposztás szerint Luna grófját Kelemen Zoltán és Réti Attila, Leonorát Nadia Cerchez és Laczák Boglárka, Azucenát Laczák Boglárka és Wiedemann Bernadett, Manricot László Boldizsár és Tóbisz Titusz, Ferrandot Altorjay Tamás és Cseh Antal, Inezt Dobrotka Szilvia és Horák Renáta, Ruizt Bocskai István és Gulyásik Attila, a cigányt Taletovics Milán, a hírnököt pedig Szondi Péter játssza.
A kassai tenorral arról beszélgettünk, mitől lesz más trubadúr ő, mint László Boldizsár.KLIKK: http://szegedma.hu/?p=625469
Közzétette: Szegedma Hírportál – 2016. április 8.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.