Kultúra

Két szakmai elismeréssel is díjazták a Szegedi Szabadtérit

Két szakmai elismeréssel is díjazták a Szegedi Szabadtérit

2015. június 8., hétfő
Két szakmai elismeréssel is díjazták a Szegedi Szabadtérit
szegedi_szabadteri_nezoter

Két elismerést is kapott a napokban a Szegedi Szabadtéri Játékok: a Magyar Marketing Szövetség a városmarketingért tett erőfeszítésekért jutalmazta, míg az Európai Fesztiválszövetség beválasztotta a legjobb európai fesztiválok sorába. Herczeg Tamás igazgató szerint a Szabadtéri sikere Szeged sikere is.

A Szegedi Szabadtéri Játékoknak már alapításától fogva sem csupán a szórakoztató népszínházi előadások létrehozása és a kultúrmisszió teljesítése a kiemelt célja. A fesztivál 1931. óta fontos szerepet játszik a város turisztikai életében és a városmarketing erősítésében. Ezt most két szervezet is figyelemre méltónak találta. Egyrészt a Magyar Marketing Szövetség városmarketing díjának gyémánt fokozatát nyerte el a Szabadtéri. Ezt elsőként kapta meg Szegeden a fesztivál. Az Országos Városmarketing Díj célja, hogy felhívja a figyelmet a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketingtevékenységre. Az Európai Fesztivál Szövetség pedig a kiemelkedő európai fesztiválok sorában választotta be a Dóm téri Játékokat. Az EFFE a minősítéssel elismeri a fesztiválszervezők mindennapos, helyben, az adott közösséggel végzett munkáját, a művészeti szcénáért kifejtett kiemelkedő erőfeszítését. A 2015-2016-os EFFE-minősítetteket fesztiválkalauz mutatja majd be, melynek segítségével a fesztiválok átléphetik határaikat, ez pedig az Európán kívüli közönség számára is tájékozódási pontként szolgálhat az európai fesztiválkínálatot illetően. Harangozó Gyula, a Szabadtéri művészeti igazgatója kiemelte:

Gérard Depardieu

tavalyi és

Katarina Witt

idei vendégszereplése, Az álarcosbál amerikai karmesterének meghívása is azt mutatja, hogy a Játékok hosszú távon szeretne bekapcsolódni a nemzetközi művészeti életbe.

Herczeg Tamás

fontosnak tartja hangsúlyozni: a Szabadtéri sikere Szeged sikere. A fesztivál továbbra is kiemelten fontosnak tartja, hogy szerepet vállaljon a fentiekben. Az előadások jegyértékesítését serkentő országos kommunikációs kampány a tavalyi évben jelentősen növelte a Szabadtéri médiaértékét, ezáltal a város hírnevét. Mindezt mutatja az a kedvező tendencia is, miszerint az elmúlt években megfordult a szegedi és a Szegedre vidékről érkező nézők aránya a Dóm téri előadásokon: ma már a közönség 61 százaléka más városokból érkezik a Szegedi Szabadtérire.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.