Bagó Bertalan egy olyan vígjátékkal tér vissza a Tisza-parti teátrumba, amelyben a nézőkre hárul a szerelmi sokszög kibogozása. Herczeg Ferenc legsikeresebb alkotásáról, a női mesterkedés történetéről a rendezővel beszélgettünk.
A Kék róka alapkonfliktusát az hozza felszínre, hogy egy váratlan szituáció hatására "homokszem kerül" a szereplők addig szinte háborítatlan életébe. "Ez a hatás juttatja el az embereket a jellemfejlődés útjára, hiszen az új, váratlan helyzetben rákényszerülnek arra, hogy megoldják problémáikat."
Bagó Bertalan
neve már nem ismeretlen a szegedi közönség előtt, hiszen a tavaly évadban
Feydeau
sikeres darabját, A hülyéjét állította színpadra. "Valójában össze sem hasonlítható Feydeau bohózata Herczeg vígjátékával, hiszen előbbi pusztán helyzetkomikumokra épülő darab, amelyen jót nevetnek a nézők és nem is akarnak azzal foglalkozni, milyenek is valójában a szereplők. Ellenben
Herczeg Ferenc
, aki meg akarja mutatni, milyen okok állnak az emberi viselkedés mögött, hogy a nézők végül rádöbbenjenek a következmények miértjére. Magyarázatot kapnak arra, miért csalta meg az egyik szereplő a másikat" - ecsetelte az alapvető különbségeket a rendező az évadzáró bemutatók között. A Kék róka alkotójának legnagyobb pályatársa volt
Molnár Ferenc
(az évad elején beharangozott, Az üvegcipő című darabját cserélték meg a vígjátékkal), a főváros színházkedvelő közösségét felváltva próbálták elcsábítani egymástól. Habár műveikben eltérő társadalmi közegből származó karakterek sorsát elevenítették meg, mégis riválisként tekintettek egymásra. Herczeg társadalmi vígjátékaival és színjátékaival aratott nagy sikert, a világháború után a nyugati országokat majmoló pesti polgárság, valamint az izgalmas társadalmi élet vonzotta a világégés borzalmai elől menekülő közönséget. 1917-ben, a Vígszínházban mutatták be először a Kék rókát, amely a mára szállóigévé vált kérdéssel foglalkozik: "járt-e Cecile a Török utcában?" A háromfelvonásos a francia szalonvígjátékok technikájával megírt darab, a női mesterkedések története. Cecile és férje, Pál látszólag hétköznapi polgári életet élnek, ám az asszonynak már nem kielégítő a "kitartott", otthon ülő nő szerepe, ezért szerelmi kalandot keresve összemelegszik Sándorral, a házibaráttal és a jóképű, arisztokrata családból származó Trill báróval. A Kék róka alapvetően a szerelmi élet problémáit feszegeti. "Jól látjuk-e magunkat, a viszonyainkat? Világosan látjuk-e azt az embert, akivel együtt élünk? Miért élünk kompromisszumokban és hol húzzuk meg a határt? Ezekre a kérdésekre keresi a választ. Bizony, le lehet élni úgy egy életet, hogy észre sem vesszük mikor ment tönkre a párkapcsolatunk, ez a darab viszont lehetőség arra, hogy végiggondoljuk a sorsunkat" - ajánlotta a színház szerelmeseinek figyelmébe a vígjátékot Bagó Bertalan. Cecile szerepében
Szabó Gabit
láthatjuk, míg Pált
Kárász Zénó
, Sándort
Borovics Tamás
, Trill bárót
Rédei Roland
, Lencsit pedig
Gidró Katalin
alakítja az április 10-én, kisszínházban debütáló Kék rókában.
"Járt-e Cecile a Török utcában?" - a Szegedi Nemzeti Színház legújabb premierjében a nézőkre hárul egy szerelmi sokszög kibogozása. Részletek ITT: http://szegedma.hu/?p=524109
Posted by Szegedma Hírportál on 2015. április 4.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.