Százak ásítottak Munkácsy inasával Szegeden + FOTÓK



Egy széles nyújtózkodás és pár fáradt ásítás volt a belépő a Munkácsy-kiállítására csütörtök délután - a Móra Ferenc Múzeumban közel kétszáz ember színlelt álmosságot a festő Ásító inas című képe előtt rendezett flash mobon.
Ásító flash mobra (magyarul villámcsődületre) hívta az álmatag kultúrakedvelőket a Móra Ferenc Múzeum csütörtök délután. A szegedi múzeum egyik legnépszerűbb kiállítását ezúttal térítésmentesen megtekinthette bárki, aki együttérzően nyújtózkodott párat a festő Ásító inas című képének szereplőjével. A földszinti kiállítótermet megtöltő közel kétszáz embert
Edvard Grieg
reggeli hangulat című művére "fogta el az álmosság", majd a kiállítást körbejárva megcsodálhatták Munkácsy legszebb műveit, köztük a Golgotát is.
Minden idők legsikeresebb szegedi kiállítása lehet
"A felmérések azt mutatják, hogy
Munkácsy Mihály
a legismertebb és legnépszerűbb magyar festő, a második pedig
Csontváry
. Ez a sorrend múzeumunk életében is így van, hiszen Csontváry kiállítására 23 ezer ember volt kíváncsi, míg a jelenlegi rekordot az előző Munkácsy-tárlat tartja 42 ezres nézőszámmal. Számításaink alapján még legalább tízezer ember ellátogathat a kiállításra, így minden esélyünk megvan rá, hogy megdöntsük a 2006-os rekordot, Munkácsy idei szereplése pedig a legsikeresebb legyen a múzeum történetében" - mondta
Medgyesi Konstantin
, a múzeum sajtóreferense. Külön örömnek tartják a múzeum dolgozói, hogy a flash mobra érkezettek legnagyobb része fiatalokból állt
Heltai Sára
, a Szegedi Tudományegyetem hallgatója sem először látogatta meg Munkácsy kiállítását, barátnőjével gyakran megfordulnak a múzeumban. Nagyon tetszettek neki Csontváry képei is, de nem csak a legnagyobb nevek vonzzák ide, például a paraszti életet bemutató tárlat is megfogta itt.
Tóth Milán
magyar szakos hallgató pedig csak a Golgota miatt érkezett - mint mondta, a barátai biztatták, hogy jöjjön el, hiszen az internetről leszedett kép közel sem nyújtja azt az élményt, mint amikor élőben láthatja ezt a monumentális alkotást. A tárlatról kijőve megjegyezte: a hatás nem maradt el.