Közlekedés

Szegeden és környékén bicikliznek a legtöbben

Szegeden és környékén bicikliznek a legtöbben

2022. október 19., szerda
Szegeden és környékén bicikliznek a legtöbben

Aktív Magyarország államtitkárság támogatásával a Magyar Kerékpárosklub megbízásából készült el a Medián felmérése, amelyből kiderül: A Dél-Alföld 32 százaléka közlekedik kerékpárral.

A 3 ezer fős, felnőtt lakosságot érintő reprezentatív kutatásból többek között az derül ki, hogy a magyarok 63 százaléka egyáltalán nem autóval közlekedik.

De ezen belül is csak 16 százalékuk elsődleges közlekedési eszköze a kerékpár. 35 százalékuk tömegközlekedik, és alig 2 százalékuk motorozik vagy közlekedik más eszközzel - a többiek (13%) gyalogolnak.

Mindez annak ellenére van így, hogy a nagyvárosokat igen nagy számban (70-80%) lepik el a gépkocsik.

A 2022 júliusi és augusztusa között készült felmérésből az is kiderül, hogy a Dél-Alföldi régióban közlekednek lakosságarányosan a legtöbben biciklivel elsődlegesen - az itt élők 32 százaléka. Ez az itteni lakosság közel harmada. A kerékpáros közlekedés továbbra is jóval elterjedtebb a kisebb településeken, mint a nagyvárosokban.

Forrás: Magyar Kerékpárosklub

Viszonylag látványosan, de nem jelentősen csökkent 2018-ban azoknak a száma, akiknek saját biciklije van - a kutatás alapján viszont a megkérdezettek 70%-ának van elérhető kerékpár a közelében. Nem jellemzőek a nagyon drága kerékpárok, 200 ezer forintnál értékesebbet a saját biciklivel rendelkezők 3%-a használ. A legtöbben (35%) 20-50 ezer forintos biciklit birtokolnak. A kisebbektől az egyre nagyobb települések felé haladva viszont rohamosan nő a drága és csökken az olcsó biciklik aránya.

A kutatásból további érdekességként az is kiderül, hogy a legnagyobb arányban a nők, a diplomások, a városiak és a 18 és 29 év közöttiek szoktak biciklizni. Ezen kívül a megkérdezettek 61%-a rendelkezik jogosítvánnyal is.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.