A vasútársaság közleménye szerint a Budapest–Cegléd–Szeged-vasútvonalon 2019-ben összesen 3 063035-en utaztak, míg egy évvel később már csak 1 808541-en, ez 41 százalékos csökkenést jelent.
A Szeged–Békéscsaba-vasútvonalon szintén visszaesés tapasztalható: 2019-ben 585006 utast számoltak, míg tavaly csak 376844-at, itt 35,6 százalékos a csökkenés.
Kiemelték, hogy a békéscsabai vonal esetében a pótlóbuszozás befolyásolta az adatokat. Mint arról a SzegedMa beszámolt, a tram-train beruházáshoz kapcsolódóan hamarosan befejeződik a vonatközlekedést érintő felújítás a Szeged és Hódmezővásárhely közötti pályaszakaszon, ezért február 22-től ismét teljes útvonalon közlekedhetnek a vonatok Szeged és Békéscsaba között.
A Békéscsaba–Kétegyháza–Mezőhegyes–Újszeged-vasútvonalon ugyancsak megcsappant az utasok száma, két évvel ezelőtt még 409070 utast számoltak, tavaly már csak 285085-öt, itt 30,3 százalékos a visszaesés.
A MÁV szerint a belföldi vasúti forgalom a járványhelyzet ellenére 2020-ban is szinte változatlan volt, az átlagos napi 3000 utasforgalmi szerelvény és 370-380 tehervonat zavartalanul járt. Országos szinten - az előzetes adatok alapján - a belföldi jeggyel, bérlettel utazók száma, hasonlósan a fentiekhez, 2020-ban körülbelül 30 százalékkal maradt el a 2019-es utasszámoktól.
A vasúttársaság szerint az előzetes adatok nem tartalmazzák a nemzetközi utasok és a jogszabály alapján díjmentesen utazókat, ugyanakkor általánosságban elmondható, hogy a csökkenés minden jegytípusnál tapasztalható, akár a diákbérleteseket, a munkába járó ingázókat vagy a szabadidős céllal utazókat nézzük.
Kiemelt képünk illusztráció.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.