Több mint négy évvel ezelőtt, 2016 májusában vonták össze a 90-es és 84-es buszjáratokat Szegeden. Az új 90-es hatalmas kört leírva, a Nagyállomástól egészen a Gabonakutatóig rója a kilométereket, 39 megállót érintve.
Csúcsidőben a tömeget elkerülendő, illetve a dolgozók hazajutását segítve több kiegészítő járat is kapcsolódik hozzá, így például a 84-es busz, ami a régi útvonalon, Makkosháza és a Gabonakutató között közlekedik, vagy a 90F-es, ami a Vadaspark és Petőfitelep között jár - a menetrend szerint összehangoltan a főjárattal.
Csakhogy a menetrendet hiába hangolják, ha várost megkerülő buszjárat folyamatosan kicsúszik a menetidejéből - elsősorban csúcsidőben, mivel 5 körforgalmon és 11 lámpán halad át. Ezért fordul elő naponta többször is, hogy a 90-es a kiegészítő járatokkal „konvojban" közlekedik.
Például így:
Az utasok és lapunk is többször jelezte a problémát a busztársaság és a szolgáltatást megrendelő önkormányzat felé, de úgy tűnik továbbra sincs megoldás. A menetrendbe ugyan bekerült egy csúcsidős és egy azon kívüli menetidő, de a 4 perces eltérés a kettő között kevésnek tűnik.
A közösségi oldalakon rendszeres a panasz a járatra, az utóbbi napok néhány erről szóló bejegyzésében ezt találjuk:
Ismét kérdéseket küldtünk az illetékeseknek az ügyben, ha megkaptuk a válaszokat, akkor megírjuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.