Közélet

Lázár János újabb fejlesztésekről beszélt a rádióban, de szóba került a homoszexuálisok gyereknevelése is

Lázár János újabb fejlesztésekről beszélt a rádióban, de szóba került a homoszexuálisok gyereknevelése is

2023. szeptember 6., szerda
Lázár János újabb fejlesztésekről beszélt a rádióban, de szóba került a homoszexuálisok gyereknevelése is

Lázár János építési és közlekedési miniszter szerda reggel a hódmezővásárhelyi Rádió7-ben, a Közös Nevező című műsorban beszélt többek között, a térséget érintő beruházásokról, azonban szóba kerültek Márki-Zay Péter kijelentései is.

A miniszter elmondta, Magyarországon létre fognak hozni egy új gazdasági övezetet Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc háromszögben.

Debrecen lesz a vidék fővárosa és Magyarország második fővárosa.

Ebből fakadóan a fejlesztések jelentős része arra a térségre fog fókuszálni, azonban a távolság ellenére, közvetlenül is érinti a szegedieket ez a fejlesztés, ugyanis

a kormány eldöntötte, hogy Szeged és Debrecen hidat létesít, ha szabad így fogalmaznom"

- jelentette ki Lázár János, aki ezután egyből rátért: az algyői Tisza-híd, az nemcsak a Tiszán, Szeged és Hódmezővásárhely között fontos közlekedési eszköz, hanem Szeged és Debrecen összefüggésben kell látni ezt, mert azt szeretnék, hogy könnyű legyen eljutni Szegedről, Békéscsabáról Debrecenbe, és legyen egy gazdasági összeköttetés is.

Kiemelte, stratégiai célkitűzés, hogy megerősítsék a vidéket és vidéki centrumokat hozzanak létre. Még ebben a ciklusban szeretnék elkezdeni megépíteni Berettyóújfalu és Békéscsaba, illetve Debrecen és Békéscsaba négysávos összeköttetését.

Ez az első lépés, és ebbe a programba illeszkedik bele, hogy négysávosítjuk a Tisza-hidat is Szeged és Vásárhely között"

- fogalmazott.

Emlékeztetett, az úthálózat Szeged és Hódmezővásárhely között már négysávos, amelyen szintén javítani fognak és ehhez hasonló lesz Hódmezővásárhelytől, Orosházáig, Orosházától, Békéscsabáig és Békéscsabától pedig értelemszerűen Debrecenig. Alapvetően ezen a nyomvonalon fogják az utat vezetni, lesznek bizonyos szakaszok, ahol eltérnek, és természetesen négysávos kitérőket fognak a településeken megvalósítani.

Hozzátette, ez gigantikus beruházás és természetesen hosszú évekig eltart. Két helyen indítják meg a munkát: az egyik az a Békéscsaba Debrecen összekötés, a másik egy szűk keresztmetszet, az algyői Tisza-híd. Az algyői Tisza-hídról elmondta, hogy a számlálásaik szerint 2022-ben naponta 17,5 ezer jármű közlekedik a hídon.

Kitért arra is, a híd négysávosítása mellett létrehozzák az összefüggő Szeged-Algyő-Hódmezővásárhely kerékpárutat is.

Ezen kívül pedig további egy kisebb volumenű hozadéka lesz a fejlesztésnek, hogy a Nagyfai Országos Büntetés-végrehajtási Intézet felé vezető utat is felújítják.

Lázár János kiemelte, az államnak, a kormányzatnak és az országnak nagy érdeke fűződik Szeged fejlődéséhez is. Mint fogalmazott, Szegeden van egy olyan városvezetés, akivel ha nem is könnyen lehet beszélni, de kibontakozódóban vannak nagy tervek, komoly gazdasági fejlődés és fejlesztés jöhet Szegedre a kormány segítségével.

Ezt azonban szintén közlekedésileg fel kell tárni, ezért épült meg a Szeged-szabadka vasútvonal, ezért lesz Hódmezővásárhely és Szeged ikerváros egy nagyobb perspektívából nézve, és ezért nagyon fontos az, hogy az M43-asnak is a környezetét erősítsük."

Az algyői Tisza-hídon kívül építeni terveznek Kiszombornál egy Maros-hidat, továbbá Csanádot és Magyarcsanádot összekötő nemzetközi Maros-híd is napirenden van.

Hozzátette,

a három napirenden lévő híd mellett foglalkoznak a szegedi Tisza-híddal is, annak napirendre vételével is dolgozik Lázár János.

Attól függ, hogy Szegeden lesz-e, tehát hogyha fordítva mondom, ha Szegeddel sikerül megállapodni. Hisz Szegeden lesz egy nagy gazdaságfejlesztés, amiről most nagyon intenzív kormányzati tárgyalások zajlanak, külföldi befektetőkkel, Szeged városával és a gazdaságszervező minisztériumokkal, akkor meg kell fontolni, hogy milyen infrastrukturális fejlesztést kell még Szegeden belül vagy Szeged környékén megvalósítani, és akkor újra visszakerülhet a napirendre."

Hódmezővásárhely elzárkózik a lehetőségek elől

Lázár Jánost megkérdezték a műsorban Hódmezővásárhely helyzetéről is, aki elmondta, a kormány igyekszik támogatni Hódmezővásárhelyt is, amely látható a vasútvillamos kiépítéséből és a Szeged-Hódmezővásárhely közti Tisza-híd négysávosításának tervéből is, azonban a miniszter úgy véli, Hódmezővásárhely úgy döntött, hogy bezárkózik, nem használja ki az adott lehetőséget.

A miniszter emlékeztetett, Hódmezővásárhelynek régen jobbról és balról is nagyon sok szövetségese volt, felidézte, amikor még Medgyessy Péter, majd Gyurcsány Ferenc is támogatta a várost. „Emlékszem, amikor Medgyessy Péter támogatta a Hódmezővásárhelyt vagy Gyurcsány Ferenc támogatta Hódmezővásárhelyt, az itteni komcsikat, és arról nem kell beszélni, hogy Orbán Viktor pedig harminc éve elkötelezett támogatója volt a városnak, de a mostani polgármesterrel senki nem tud, és senki nem is akar együttműködni. Részben azért, mert ő kiírta magát a politikából, ez nagyon egyszerű, a tavalyi választásnak ez a rezüméje, ez az eredménye, másrészről pedig alkalmatlan a személy rá.”

Lázár János elfogadhatatlannak tartja azt is, hogy Hódmezővásárhelyt egy olyan ember irányítsa, aki szerint két férfi nevelhet egy gyereket.

Szerinte ez a felfogásmód egy nagyon súlyos probléma és nem lehet rábízni egy Hódmezővásárhely vezetését olyan személyre „aki abban a hitben éli az életét, és abban a meggyőződéssel, hogy két férfi nevelhet egy gyereket, és két férfire rá lehet bízni egy csecsemőt”.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.