Aláírták: 35 éves leselejtezett trolikért fizet Szeged


Még a nyár folyamán járta körbe az a hír az internetet, hogy a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) csuklós Ikarus trolibuszok bérlését tervezi a Budapesti Közlekedési Zrt.-től (BKV). Nos, a hír igaz, az autopro.hu információi szerint már a szerződést is aláírták a felek, sőt, a lista időközben még ki is bővült néhány 2004-es évjáratú Volvo 7700A csuklós autóbusszal.
A járműpark részleges megújításának komoly és sürgős oka van. Egészen egyszerűen elfogytak a hadra fogható trolibuszok a városban. Tehát krónikus járműhiány alakult ki az SZKT-nál. Az új cseh trolik érkezése akár a jövő évre is kitolódhat, addig viszont a jelenlegi, elöregedett Škoda trolibusz-flotta már gazdaságosan nem üzemeltethető és javítható tovább, mivel több kocsi hatósági vizsgája lejár, ennek megújítása pedig túl költséges lenne.
A BKV viszonylag jó állapotnak örvendő, viszont szintén koros Ikarus 280-GVM trolikat vont ki a napi forgalomból. Ez most kapóra jön a szegedieknek. A gond csak az, hogy egyébként olyan típusú a magyar trolibuszt hoznak Szegedre, amit már rég leselejteztek: 1984 és 2018 között összesen 12 Ikarus 280-as troli közlekedett Szegeden. Egy példány ma is a nosztalgiaflotta tagja. Úgy tűnik, hogy a szegediek hamarosan már nem csak nosztalgiából utazhatnak az említett Ikarusokkal.
A BKV-tól vásárolt trolik valamivel idősebbek a Škodáknál és a padlószintjük is magasabb, ám az üzemeltetésük olcsóbb, utaskomfortjuk pedig lényegében egyforma. Igaz, kifejezetten alacsony.
Szeged meglehetősen rendhagyó flottacseréje a napokban célegyenesbe ért. Valószínűleg már a következő hónap elején, azaz októberben megérkeznek a napfény városába az “új üdvöskék".