A Versenyképességi Tanács hétfői ülésén többségi támogatással megegyezés született a gépjárművek károsanyag-kibocsátásáról és az akkumulátor élettartamáról szóló rendeletjavaslatról.
A tanács eredetileg sokkal szigorúbb, az autóipar számára kedvezőtlen módosítási javaslatokat fogalmazott meg, amelyek veszélyeztették volna a magyarországi járműipart. Emellett pedig veszélybe sodortak volna több tízezer magyar munkahelyet. Ugyanis a járműipar több mint 150 ezer embert foglalkoztat és a a gazdasági teljesítmény jelentős részét adja.
"Magyarország támogatja a klímapolitikai célkitűzéseket, ugyanakkor mindezt úgy kell elérni, hogy az azokhoz vezető intézkedések hatékonyak és arányosak legyenek. Nem szabad megengedni, hogy családok megélhetése kerüljön tömegével veszélybe, egész iparágak ellehetetlenítésével."
-jegyezte meg Fábián Gergely
A magyar kormány a családok és a munkahelyek megvédése érdekében ellenezte a felvázolt szabálymódosítások jelentős részét és hét másik tagállammal is összefogott (Csehország, Szlovákia, Franciaország, Olaszország, Románia, Lengyelország, Bulgária), szem előtt tartva a járműipar versenyképességének megőrzését és kompromisszumos megoldásra tett javaslatot.
Ennek az lett az eredménye, hogy az elfogadott új szabálycsomag több esetben is változatlanul hagyja az EURO6 előírásokat, valamint további haladékot biztosít a szabályok alkalmazását illetően. Így azok bevezetésére legkorábban várhatóan 2026 végén kerülhet sor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.