Versenyhelyzetet teremt az árfigyelő


Egy hete működik az árfigyelő weboldal, hamarosan újabb fejlesztések jönnek.
Nagy sikert aratott az első héten a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) árfigyelő oldala, amelyen már 25 millió alkalommal keresték meg a legolcsóbb termékeket. A GVH már dolgozik azon, hogy még több kiskereskedő és termékcsoport kerüljön fel az oldalra.
A GVH közleménye szerint az arfigyelo.gvh.hu oldalon hat kiskereskedelmi lánc több mint 1200 boltjának és 60 termékcsoportjának árait lehet összehasonlítani. Az árfigyelő segítségével a vásárlók könnyen megtalálhatják a legjobb ajánlatokat és lehetőségeket, így időt és pénzt spórolhatnak meg a vásárlásaik során. Az oldalon szereplő adatokat a kiskereskedők naponta frissítik, és látszik, hogy "versenyeznek" egymással: már az első napokban, több termékcsoportban (például tojás, kenyér, sertéshús) csökkentették az áraikat, vagy indítottak különböző akciókat; az egyik kiskereskedelmi lánc pedig kifejezetten az árfigyelő indulásával összhangban csökkentette több termékének fogyasztói árát - írta a GVH.
A GVH szerint az árfigyelő nemcsak az egyes termékek árának összehasonlíthatóságát teszi lehetővé a fogyasztók számára, hanem erősíti a piaci versenyt, segíti az árak csökkentését, ezáltal pedig hozzájárul az infláció mérsékléséhez.