A tájékoztatásban mindössze annyi áll, hogy műszaki hiba okozza a fennakadást. Mivel ezt későn közölték az utasokkal, joggal háborogtak. A közvetlenül nem értintett személyek is egyszerűen felháborítónak tartották a MÁV részéről a kommunikációt.
Az utasoknál az verte ki a biztosítékot, hogy sokan csak egyetlen napra indultak volna a Balatonra, amit az egy óra késés lehetetlenné tett. A jegyvisszaváltásról sem sok információt kaptak.
A kommentek között kifejezték frusztrációikat az emberek: "napnyugtára csak odaérünk fürdeni" ; semmi infó, hogy mik a lehetőségek" ; "remélem kapok jegyvisszatérítést" ; "jó lenne, ha nem induláskor derülne ki, hogy nem működik a klíma az IC kocsikban".
Az kiderült, hogy a második generációs, régebbi beszerzésű IC-kocsikon modern klíma helyett csak légjavító berendezések működnek. 35 fok fölötti időben már nem tudják hűteni a levegőt, a nyarak egyre forrróbbak, egyre nagyobbak a problémák. Nyaranta rengeteg bejelentés érkezik ezzel kapcsolatban az utasok részéről. „A cél természetesen a teljes flottánk megújítása, így a MÁV-START átfogó járműstratégiájában már kizárólag légkondicionált járművek beszerzése szerepel, ez a stratégia végrehajtását azonban csak a rendelkezésre álló források függvényében tudjuk megvalósítani” – írták.
Négy vonatból mindössze egyet tud lehűteni a MÁV. Nem tudja garantálni a társaság, hogy a nyári kánikulában kellemes, hűtött vonattal érkezzünk meg utazási célunkhoz. A legtöbb műszaki hiba Kelet-Magyarországon fordul elő.
Az esettel kapcsolatban kérdéseket küldtünk a MÁV-nak, válaszukat megírjuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.