Közélet

Az önkormányzat ámokfutásának nevezték a harmadik híd jelenlegi tervét

Az önkormányzat ámokfutásának nevezték a harmadik híd jelenlegi tervét

2023. március 19., vasárnap
Az önkormányzat ámokfutásának nevezték a harmadik híd jelenlegi tervét

Több civil szervezet sem ért egyet a harmadik híd eddig elkészült terveivel, aggódnak amiatt, hogy autópályává válhat a Bécsi körút - írja a Délmagyar, egy a lapjukhoz eljuttatott közlemény alapján.

A Magyar Kerékpárosklub és több szervezet szervezet szerint az 50 éve tervezett hidat 50 évvel ezelőtti gondolkodást követve építenék meg, és az 1970-es évek közlekedéspolitikája térne vissza Szegedre. Közleményükben kiemelik a bemutatott elképzelések alapján egy 6-7 sávos belvárosi autópályát terveznek a Bécsi körútra, a házak ablaka alá vitt járműforgalommal, túlságosan keskeny bicikliúttal, rengeteg kivágott fával és bokorral, valamint minimálisra csökkenő zöldterülettel. Úgy vélik, a tervezők teljesen figyelmen kívül hagyják Szeged közlekedési koncepcióit, autóba fullasztják Alsóvárost, megszüntetik a buszsávokat és a zebrák egy részét.

Tiltakoznak azÉpítési és Beruházási Minisztériumés az önkormányzat közös ámokfutása ellen

írták közleményükben.

Hangsúlyozták, a hídra nem terveznek helyi tömegközlekedést, és a vasúti hidat sem tervezik most meg, sőt, a makói vasútvonal városhoz közeli részét megszüntetnék, tönkretéve ezzel a vasúti közlekedés maradékát is. Követelik, hogy a tervezést a lakosok és civil szervezetek bevonásával folytassák, és a terveket a 21. századi követelményeknek, és Szeged fenntartható közlekedésre vonatkozó stratégiáinak megfelelően alakítsák át.

Manipulatív módon csak a növényekkel befuttatott híd látványterveit mutatták be, és erre hivatkozva nevezi azönkormányzatigazi zöld projektnek a tervezett beruházást

- hívták fel a figyelmet közleményükben.Ez azonban szerintük nem más, mint greenwashing, vagyis zöldre festése valaminek, ami egyáltalán nem az. A hídon lévő növényes sétány sosem fogja tudni betölteni egy városi zöldterület funkcióját.

A civil szervezetek több javaslatot is tettek a tervezők felé, többek közt azt, hogy az ellentétes irányok között zöldsávot alakítsanak ki, amely a csomópontok területén járműosztályozóvá, vagy gyalogosok átkelését elősegítő középszigetté alakulhat. Ez hozzájárul a hősziget csökkentéséhez is.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.