Több civil szervezet sem ért egyet a harmadik híd eddig elkészült terveivel, aggódnak amiatt, hogy autópályává válhat a Bécsi körút - írja a Délmagyar, egy a lapjukhoz eljuttatott közlemény alapján.
A Magyar Kerékpárosklub és több szervezet szervezet szerint az 50 éve tervezett hidat 50 évvel ezelőtti gondolkodást követve építenék meg, és az 1970-es évek közlekedéspolitikája térne vissza Szegedre. Közleményükben kiemelik a bemutatott elképzelések alapján egy 6-7 sávos belvárosi autópályát terveznek a Bécsi körútra, a házak ablaka alá vitt járműforgalommal, túlságosan keskeny bicikliúttal, rengeteg kivágott fával és bokorral, valamint minimálisra csökkenő zöldterülettel. Úgy vélik, a tervezők teljesen figyelmen kívül hagyják Szeged közlekedési koncepcióit, autóba fullasztják Alsóvárost, megszüntetik a buszsávokat és a zebrák egy részét.
Hangsúlyozták, a hídra nem terveznek helyi tömegközlekedést, és a vasúti hidat sem tervezik most meg, sőt, a makói vasútvonal városhoz közeli részét megszüntetnék, tönkretéve ezzel a vasúti közlekedés maradékát is. Követelik, hogy a tervezést a lakosok és civil szervezetek bevonásával folytassák, és a terveket a 21. századi követelményeknek, és Szeged fenntartható közlekedésre vonatkozó stratégiáinak megfelelően alakítsák át.
- hívták fel a figyelmet közleményükben.Ez azonban szerintük nem más, mint greenwashing, vagyis zöldre festése valaminek, ami egyáltalán nem az. A hídon lévő növényes sétány sosem fogja tudni betölteni egy városi zöldterület funkcióját.
A civil szervezetek több javaslatot is tettek a tervezők felé, többek közt azt, hogy az ellentétes irányok között zöldsávot alakítsanak ki, amely a csomópontok területén járműosztályozóvá, vagy gyalogosok átkelését elősegítő középszigetté alakulhat. Ez hozzájárul a hősziget csökkentéséhez is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.