Közélet

10 új munkaállomással bővült a Kereskedő köz kormányhivatala

10 új munkaállomással bővült a Kereskedő köz kormányhivatala

2023. március 13., hétfő
10 új munkaállomással bővült a Kereskedő köz kormányhivatala

A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal kibővített kormányablakának átadó ünnepségén beszédet mondott Dr. Róth Márton főispán, Mihálffy Béla, a térség országgyűlési képviselője és Dr. Domonkos Péter, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatási Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa.

A főispán ismertette, tavaly több mint egymillió ügyfél fordult meg a vármegye kormányablakaiban, akik összesen 1 millió 300 ezer ügyet intéztek. Ez a 406 ezer fős vármegyében azt jelenti, hogy átlagosan egy állampolgár évente legalább két alkalommal megfordul valamelyik kormányablakban, hogy ott három hivatali ügyet intézzen.

Hangsúlyozta, hogy a szolgáltató állam arra összpontosít, hogy az ügyfelek minőségi kiszolgálásával előre tekintsen. A közigazgatási feladatok elvégzéséhez felhasználja a technológia nyújtotta előnyöket. Figyel és reagál az ügyfelek igényeire, ezek vezethetnek az állampolgárok elégedettségéhez. A Kereskedő közben bővített kormányablak szolgáltatásaival pedig épp ezen célokat kívánják megvalósítani.

A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal előretekintett a 150 millió forintos saját fejlesztéssel, hiszen a szomszédunkban dúló háború generálta energiaválság ellenére is építkeztünk, megújultunk

mondta Dr. Róth Márton

A Kereskedő közben működő kormányablak 2020-ban nyílt meg, azóta közel 170 ezer ügyfélnek segítettek. A kormányablak különlegessége, hogy a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont, valamint a gépjárművek műszaki vizsgaállomása is itt található.

A már meglévő szolgáltatások mellett a fejlesztésnek köszönhetően bővült az ügytípusok köre is, a 10 új munkaállomáshoz pedig további fotófülke is elhelyezésre került. A Földhivatali Osztály 2, a Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztályok pedig 4 munkaállomáson fogadják az ügyfeleket. Hangsúlyozta, hogy ezzel

az ügyfelek nem csak időt, hanem pénzt is spórolhatnak, hiszen a Kereskedő közben ingyenes a parkolás, ellentétben a Rákóczi térrel, ahol az önkormányzat fizetős parkolókat tart fenn.

Kiemelte, a bővítés nem csak a szegediek életét teszi könnyebbé. A közeli Kiskundorozsma lakóinak sem kell mostantól átszelniük Szegedet ahhoz, hogy a Rákóczi téri épületben intézzék az egészségbiztosítással, a nyugdíjjal, vagy éppen a családtámogatással kapcsolatos ügyeket.

Dr. Domonkos Péter többek között az ügyfélbarát újításokra hívta fel a figyelmet.

Az már teljesen reális dolog, hogy éjjel egy akármilyen HBO GO sorozatot nézve, fél 12-kor éjjel valaki elkezd intézni a jogosítványának az ügyét

mutatott rá.

Kiemelte, Csongrád-Csanád vármegye a kifejezetten újító vármegyék közé sorolható, hogyha a kormányhivatali dolgokat nézzük, ugyanis a kormányhivatal épületében nem csak a nettó kormányablak ügyek intézhetőek, hanem egyéb ügyfélszolgálatoknak is helyt biztosít. Emlékeztetett arra is, hogy a kormányablak busz is a vármegye újítása volt, amelyre mértéktelenül büszke és mint mondta, tulajdonképpen hungarikum. Jelenleg az ország számos pontján 25 ilyen busz végzi munkáját.

Mihálffy Béla országgyűlési képviselő elmondta, a magyar kormány kiemelt célkitűzései közé tartozik a hatékony, erős és ügyfélbarát közigazgatás kialakítása, működtetése, amelyhez kapcsolódóan a kormányhivatalok fontos feladata a szolgáltatói állam megjelenítése a szegediek és a vármegye más településein élők számára. Hozzátette: A kormányhivatal célja a magas színvonalú közszolgáltatások biztosítása az állampolgárok és a vállalkozások számára.

Az utóbbi egy évtizedben ezen célok megvalósítása érdekében számos olyan kormányzati reformintézkedés történt, melyeknek köszönhetően az ügyfélbarát közigazgatás mára nemcsak egy jól hangzó gondolat, hanem összefoglalása mindannak, amiért és ahogyan a kormánytisztviselők nap mint nap ellátják feladataikat.

mondta a képviselő

"Az olyan intézkedések, mint az ügyintézési folyamatokat érintő korszerűsítés, a bürokrácia csökkentés, vagy az egyablakos ügyintézés kiszélesítése, az adminisztratív terhek csökkentése, a hatósági eljárások egyszerűsítése és az államigazgatási hatáskörök észszerűvé tétele mind az ügyintézés minőségének javítása érdekében történtek, ezáltal növelve az ügyfél elégedettséget" - folytatta.

Hangsúlyozta, Szeged és a régió versenyképességét javítja, ha egy helyen, gyorsan, színvonalasan kiszolgálják az ügyfeleket. "Itt a Kereskedő közben, az épület bővítésével és a szolgáltatások szélesítésével olyan összevont ügyfélfogadás valósult meg, mely valóban hatékonyabbá teszi minden korosztálynak a hivatali ügyek intézését" - tette hozzá.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.