Takács István, a Bonafarm csoporthoz tartozó élelmiszeripari cég vezérigazgatója az alapító, Pick Márk húsüzeme megnyitásának 135. évfordulója alkalmából állított emléktábla avatásán azt mondta, a kapacitásbővítést a Pick Szeged Zrt. termékei iránti megnövekedett kereslet tette szükségessé.
A vezérigazgató hangsúlyozta, egyértelműen a Pick téliszalámi a cég főterméke. Míg Pick Márk kezdetben csak Szegeden és környékén értékesítette termékeit, ma már a vállalat 32 érlelőkamrában egyszerre több mint egymillió rúd téliszalámit érlel.
A Pick téliszalámi receptje a technológiai fejlődésektől eltekintve másfél évszázada változatlan: kiváló minőségű, legnemesebb sertéshúsrészek felhasználása, egyedi, a szalámimester által titokként őrzött fűszerezés, füstölés és 90 napig tartó érlelés, amely során a speciális mikroklímán megélő penészgomba szürkésfehér penészréteget képez a rudak felületén, amely nemcsak különös megjelenést, hanem egyedi ízvilágot is biztosít - tudatta a szakember.
A cég termékeit 35 országba exportálja. A vállalkozás négy hazai üzemében 1800 munkavállalót foglalkoztat - közölte Takács István.
A vezérigazgató felidézte, a Pick Márk 1869-ben váltotta ki iparengedélyét, kezdetben bár gyártott tartósított húskészítményeket, de kereskedett búzával és paprikával is. 1883-ban döntött úgy, hogy elsősorban a szalámigyártásra kíván majd fókuszálni, 1887-ben pedig a mai Guttenberg utca egyik épületének udvarán hozott létre telepet, ahol többek között az első szalámiüzem is beindult.
A Pick Szeged Zrt. a BÉT honlapján megjelent első féléves jelentése alapján - az alapanyag- és az energiaárak emelkedése mellett is - javította eredményét 2021 hasonló időszakához képest. A cég adózás előtti eredménye az első félévben a tavalyi év első hat hónapját 197 millió forinttal meghaladva 4,847 milliárd forint volt.
A cég a tavalyi év első felénél 1400 tonnával kevesebb, 18,2 ezer tonna húskészítményt - 4,5 ezer tonna penészes szalámit, 2,2 ezer tonna penészmentes szárazárut, és 11,5 ezer tonna hentesárut, bacont és sonkát - állított elő. A kismértékű volumencsökkenés ellenére a vállalkozás értékesítésből származó nettó árbevételét - több mint 8 százalékkal - 35,93 milliárd forintra növelte. A cég bevételének 25,5 százaléka, 9,174 milliárd forint származott exportból. Az árbevétel növekedése mögött a folyamatos portfólióoptimalizálás mellett árazási lépések állnak.
A jelentés szerint a Pick Szeged Zrt. a legjelentősebb árkockázatot az alapanyagárak nagy kilengésekkel járó változása jelenti. A húskészítmények nyereséges előállítása a hosszabb időszakra szóló ármegállapodások miatt csak olyan árazással biztosítható hosszabb távon, ami fedezet nyújt az alapanyagárak ingadozására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.