Nem csak a természetben, Szegeden, a közlekedésben is sok változást hozott a tavasz.
A természetben kizöldültek a fák, a városban új jelzőtáblák nőttek.
De hogy még izgalmasabb legyen, a városi zöld növényzet sokszor beleszol a közlekedésbe is, több fa túlburjánzik, és benövi a régi és új jelzőtáblákat, így nagyon sok most alig, vagy egyáltalán nem vagy nem megfelelően látszik.
Először láttuk, hogy a 45 fokos, halszálkás parkolóhelyeket átfestették, hogy hátrafelé kelljen beállni. Ez valaha 30 éve még a rutin vizsga része volt, jó lesz elővenni az akkori tudást. Ezek az előkészületek, valamint az, hogy előkerültek a sárga festékes vödrök is, azt mutatják, hogy valami készül - írta nekünk állandó közlekedési szakértőnk, Majoros Gabriella gépjárművezető-oktató, akivel végig vettük, kinek és mire kell leginkább figyelnie.
Mint a folyamatos változtatásokból kiderül, Szegeden huszonegy utcában forgalmi rend változás lesz, vagyis a kerékpárosok az egyirányú utcákba szemből is behajthatnak. De csak oda, ahol ezt a táblák és az útburkolati jelek jelzik.
Mostantól tehát senki se közlekedjen megszokásból!
A gyalogosok azért ne, mert ott is érkezhetnek mindkét irányból suhanó kerékpárosok, ahol eddig csak az egyik irányból jöttek.
A kerékpárosok azért ne, mert sok-sok sárga burkolati jel került az aszfaltra azért, hogy ők két keréken beszőhessék a város úthálózatát. A sárga útburkolati jelek kerékpáros nyomvonalak, kerékpár-sávok, átvezetések, az ezekkel kapcsolatos szabályokat érdemes átolvasni a KRESZ-ben.
A kerékpárosok az irányváltoztatásoknál használjanak irányjelzést, nézzenek körül, és ha lehet, ne hallgassanak hangos zenét, hogy hallják a város zaját. A kézben tartott mobiltelefon használat pedig nekik is tilos, mert járművet vezetnek. Nekik kerültek ki újabb 30-as övezet táblák, hogy ők is tudják, ezeken a területeken maximum 30 km/h sebességgel tekerhetnek, és minden kereszteződés egyenrangú, vagyis a jobb kéz felől érkezőknek elsőbbséget kell adni. A gyalogos átkelőhelyeken ne haladjanak el a másik jármű mellett gyorsabban, mert az tilos, és a STOP táblánál nekik is kötelező a megállás! (Akinek elsőbbsége van, azt nem kényszeríthetjük haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására-tanítja a KRESZ)
A gépjárművek kapták a legnehezebb feladatot a változásokkal. Ugyanis megváltoztak a parkolási szabályok, szűkebbek lettek az utcákban a lehetőségek.
Sajnos olyan utcák is vannak, ahol a parkoló járművek és a szemből érkező kerékpárosok miatt lehetetlen a szabályos oldaltávolsággal való autózás,
az ajtónyitásnyi távolság be nem tartása miatt pedig bizony a tanulóvezetők megbuknak.
Több helyen változott a forgalmi rend, lekerültek régi elsőbbségadás táblák, felkerültek 30-as övezet táblák, kiegészítő jelzések, hogy szemből érkezhet kerékpáros. Sőt, van, ahol eddig egyirányú volt a forgalom, most pedig még gépkocsi is jöhet szemből!
Érintett területek:
Lechner tér környéke, Szent István tér környéke, Széchenyi tér és a környező utcák, Takaréktár utca, Dóm mögötti szakasz, Palánk, Stefánia, Gogol utca és a vele párhuzamos utcák, Ady tér környéke.
Az egész belvárost újra kell „tanulni”, mintha egy ismeretlen városban autóznánk!
Ezek a változások mindenkitől fokozottabb odafigyelést, mérsékelt sebességet, toleranciát, néha pedig udvariasságot, előzékenységet és türelmet követelnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.