Közélet

Megvan miért "kígyóznak" a tram-trainek

Megvan miért "kígyóznak" a tram-trainek

2022. május 4., szerda
Megvan miért "kígyóznak" a tram-trainek

Némelyik tram-train szerelvény nagyobb sebességnél „kígyózó” mozgást végzett. Ez nem jelentett biztonsági kockázatot, vagy­­is nem volt balesetveszélyes, inkább csak a kényelmet zavarta, az utasok ilyenkor nem érezték magukat annyira komfortosan a járművön.  A gyártó most „pontosította” a járművet, erősebb lengéscsillapítót építenek be az oldalirányú mozgások kiküszöbölésére. Előtte is voltak oldalirányú lengéscsillapítók a szerelvényekben, most ezeket cserélik ki. Több járműnél már meg is történt– tudta meg a Délmagyar.

Ahogy azt néhány napja megírtuk, a villamosvasút szerelvényei néhány napja megkapták az engedélyt a 100 km/h sebességgel történő haladásra is, így rövidesen menetrendváltás következik. A próbaüzem után, ha már mind a 12 szerelvény pályára áll, sűrűsítik a járatokat, napközben 20 percenként, csúcsidőben pedig 10 percenként követik egymást a járművek, de akkor már nem lesz ingyenes az utazás a vonatokon. -Lassan a próbaidőszak végére érünk. A tapasztalatok nagyon kedvezőek, sok pozitívumot hall vissza az üzemeltető. Az emberek megszerették ezt az utazási formát, amivel belvárostól belvárosig közlekedhetnek átszállás nélkül. Szinte mindig tele vannak a szerelvények– mondta a projekt tanácsadója. 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.