Jön a nagy roham a Borfesztiválon, pénteken és szombaton egészen biztos ki lehet majd tenni a megtelt táblát. Néhány napja szubjektív szempontok alapján arról írtunk, hogy miért jó az idei Borfesztivál, most pedig azt néztük meg, hogyan borfesztiváloznak a szegediek. "Mini közvélemény kutatást” tartottunk ismerősök és barátok között, ki, hogyan, mennyiből látogatja a fesztivált. Tippeket és ötleteket is lehet gyűjteni az alábbiakból.
Ha márkát kellene mondani, akkor lennénk a legnehezebb helyzetben. A megkérdezettek egyike sem mondta ugyanazt a borászatot, sőt a legtöbben nem is tudtak egyetlen borra rámutatni. A legnépszerűbb borok ismertető jelei: száraz, fehér és fűszeres-a legtöbben az Irsai Olivért jelölték meg különböző borászatoktól. A rozé is szorosan ott volt a fehér nyomában, de azt inkább fröccsnek isszák. A fekete öves borbarátok azonban a vörösborok, habzó borok és pezsgők közül is szívesen válogatnak.
A megkérdezettek között volt, aki megsértődött a kérdésen és kikérte magának, hogy szódát a borba ilyen helyen nem szabad tölteni. Kóstolni csak tisztán érdemes-jelentette ki határozottan. Sokan viszont egy-egy különleges vagy éppen nem látott borok kóstolása mellett inkább fröccsöznek. Ebben a kőrben egyértelműen a rozé a nyerő-kisfröccsben vagy hosszúlépésben. Egy dolgot viszont mindenki elutasított: a vörösboros kólát, ugyanakkor többen azt is megjegyezték, hogy örömmel látják, hogy lehet sört is kapni.
Itt szinte egybehangzó volt a válasz. Sétálva kezdődik a fesztiválozás, ha valahol finom bort talál hosszabban időzve megáll a bódé környékén, a vége pedig helykeresés és ülve kortyolgatás. Meglepő lehet, de a legtöbben találnak is padot, legtöbbször asztallal. A padokon a fogyasztókra, az asztaloknál a borokra igaz a mondás: sok jó kis helyen is elfér. Akad, aki azért megy korábban, hogy legyen rögtön ülőhelye, de ők vannak kevesebben.
A bor mellé borkorcsolya akad és ez népszerű is. -Kell hogy valami szívja az alkoholt és a savat-mondta széles mosollyal egyik barátunk, aki azt mondta, hogy éhgyomorral nem indulna el otthonról, de valamit kint is enni kell. Többen a vacsorát is ott veszik és eszik meg, vagy éppen csak nassolgatnak. Mindkettőre van lehetőség, a klasszikus „vásári” ételkínálat adott hozzá, kolbásztól a rétesig.
Itt volt a legnagyobb szórás. Aki kóstolónapot tart, az hétköznap és a késő délutáni órákban kezdi a fesztiválozást, korai befejezéssel-ők általában néhány üveg borral a kézben távoznak. A megkérdezettek átlagosan 6 alkalommal mennek a borfesztiválra, de van aki egyetlen napot sem hagy ki, hangsúlyozva, hogy nem is azért, hogy igyon, a közösségi élmény a fontos. A legtöbben 6-7 óra között érkeznek és éjfél körül távoznak, de a hétköznapokon sokan már 1-2 órával hamarabb elindulnak haza. Az egyértelmű, hogy a legaktívabbak a pénteki és szombati napok, mindkettőből kettő is „van” a Borfesztiválon, ilyenkor ki lehet rakni a megtelt táblát is. Legalább egy „bulis” napot mindenki beiktat nagyobb társasággal, ilyenkor a fogyasztott bor mennyiség is nagyobb.
Ha valaki csak kóstolni megy, akkor fél deci bort is tud kérni a legtöbb helyen, átlagosan 400 forintért, de a legolcsóbb 200 forint. A borok árában nagy a szórás, 1 decit legolcsóbban 400 forintért találtunk, de az „extrát” találtunk 2500 forintért is. Ha valaki egy palack bort vesz, akkor sok helyen kedvezményt és szódát is kap mellé. Ha kint vacsorázik valaki a Borfesztiválon, akkor nehéz megúszni 2500 forint alatt, rétest 550 forintért, kürtős kalácsot 1500 forintért, pogácsát 300 forintért találtunk. Mini közvélemény kutatásunk alanyai átlagosan 8000 forintot költenek egy este alatt, bár itt volt aki megjegyezte, hogy a kóstolónapon 20000 ezer forintot hagyott a fesztiválon és nem ivott sokat, csak minőséget. A születésnapját kint ünneplő ismerősünk múlt hét szombaton 90000 forinttal szegényebben, de az elmesélt sztorikat hallva, rengeteg élménnyel hagyta ott a fesztivált, a délután 6 órás kezdés után hajnali 2 órakor-ezt a költést nem vettük bele az átlagba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.