Közélet

A National Geographic felmérése szerint Szeged holtversenyben a harmadik legnépszerűbb város a magyarok körében

A National Geographic felmérése szerint Szeged holtversenyben a harmadik legnépszerűbb város a magyarok körében

2021. október 6., szerda
A National Geographic felmérése szerint Szeged holtversenyben a harmadik legnépszerűbb város a magyarok körében

A NationalGeographic Irány a város! elnevezéssel, reprezentatív felmérést végzett a 18-65 éves körében, ugyanis kíváncsi volt a magyar lakosság városlátogatásával kapcsolatos szokásaira és persze arra is, melyek a kedvenc magyarországi városok. Szeged előkelő helyen végzett!

A kutatásából megtudhatjuk, melyek a legnépszerűbb magyarországi városok; szeret-e a lakosság „csak úgy” sétálgatni a város utcáin, izgalmasnak tartja-e a saját városát.

A felmérésből az is kiderült, hogy csupán a lakosság töredéke lenne hajlandó elutazni egy külföldi, európai városba egy hosszú hétvégére. Spontán említések alapján a lakosság harmada Budapestet kedveli a legjobban.

A főváros utána a második legnépszerűbb város Eger, a harmadik helyen pedig holtversenyben Pécs, Debrecen és Szeged végzett.

A kutatásban résztvevők közül sokakkal előfordult már, hogy minden cél nélkül, csak úgy sétálni indultak saját városukban: a lakosságnak mindössze 9%-a nyilatkozta, hogy soha nem fordult elő ilyen vele, míg 26%-a legalább hetente egyszer sétálgat céltalanul. Válaszaik alapján ennek az az oka, hogy szeretnek szabadlevegőn lenni, mozogni, gondolkodni, vagy éppen nem gondolni semmire. Azok körében, akik nem csinálnak ilyesmit, 47% mondta, hogy a céltalan utcai sétálgatás soha fel sem merült benne, és 24% szerint ez kimondottan értelmetlen tevékenység.

A három legnépszerűbb városnézős tevékenység között a parkok látogatása, és a sétálóutcán való nézelődés is. A szabadtéri programokat többen részesítik előnyben a „beülős” programokkal (pl. színház, múzeum, bárok) szemben.

(Via: MTI, Mandiner)

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.