A vasútvonal kapcsán érdemes feleleveníteni a rókusi vasútállomás történetét. A hivatalosan Szeged-Rókus nevet viselő állomás 1869 szeptemberében nyílt meg, az Alföld–Fiumei Vasúttársaság szegedi fejpályaudvaraként. Az állomásépület átvészelte az 1879-es nagy árvíz pusztítását, így Szeged legrégebbi – „víz előtti” – épületei közt tarthatjuk számon.
Sokáig a Nagyállomás vetélytársa volt, azonban a trianoni békediktátum következményeként az állomás forgalma jelentősen visszaesett. A kommunista érában a Rókusi pályaudvarnak elsősorban teherforgalmi szerepe volt, amely a rendszerváltás után, a szegedi ipar hanyatlásával lecsökkent.
A Szeged–Hódmezővásárhely-vasútvonal jubileuma abból a szempontból különleges, hogyha minden a tervek szerint alakul, akkor egy év múlva ilyenkor már korszerű tram-trainek róják a köröket a két város között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.