Közélet

Százötven éve adták át a Szeged–Hódmezővásárhely-vasútvonalat

Százötven éve adták át a Szeged–Hódmezővásárhely-vasútvonalat

2020. november 17., kedd
Százötven éve adták át a Szeged–Hódmezővásárhely-vasútvonalat

A vasútvonal kapcsán érdemes feleleveníteni a rókusi vasútállomás történetét. A hivatalosan Szeged-Rókus nevet viselő állomás 1869 szeptemberében nyílt meg, az Alföld–Fiumei Vasúttársaság szegedi fejpályaudvaraként. Az állomásépület átvészelte az 1879-es nagy árvíz pusztítását, így Szeged legrégebbi – „víz előtti” – épületei közt tarthatjuk számon.

A Rókusi pályaudvar nem sokkal az átadása után Fotó: Régi Szeged

Sokáig a Nagyállomás vetélytársa volt, azonban a trianoni békediktátum következményeként az állomás forgalma jelentősen visszaesett. A kommunista érában a Rókusi pályaudvarnak elsősorban teherforgalmi szerepe volt, amely a rendszerváltás után, a szegedi ipar hanyatlásával lecsökkent.

A Szeged–Hódmezővásárhely-vasútvonal jubileuma abból a szempontból különleges, hogyha minden a tervek szerint alakul, akkor egy év múlva ilyenkor már korszerű tram-trainek róják a köröket a két város között.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.