Minden év januárjában kerül megrendezésre New Yorkban az NRF Retail Week, Amerika legnagyobb kereskedelmi kiállítása. Az idei eseményen olyan világmárkák voltak jelen mint a Microsoft, Google, American Express vagy Starbucks. A nagy nevek közt azonban felbukkant egy hazai cég is, ami a nulladik napon szervezett privát bemutatón robbant be a köztudatba egy saját készítésű Kioszkkal.
A szegedi székhelyű Antavo marketingmegoldást és hűségprogramokat biztosít olyan nemzetközi cégeknek, mint a Benetton, LuisaViaRoma, PepsiCo, vagy Toys”R”Us. 2019-ben azonban több olyan terméket is kifejlesztettek, amellyel a bolton belüli élményt lehet fokozni. Ezek közül a legkiemelkedőbb a ‘Loyalty Experience Kiosk’, egy érintőképernyővel, arcfelismeréssel és mozgásérzékelős kamerával ellátott eszköz, amely ablakot nyit az újgenerációs hűségprogramok felé.
Mind a technológiai, mind pedig a szoftveres oldal a hazai cég munkáját dicséri - az Antavót négy magyar fiatal alapította Londonban 2012-ben, és a cégnek van egy magyar leányvállalata. A tervrajzot és a koncepciót Kecsmár Attila, a cég társalapítója és ügyvezetője álmodta meg, továbbá a programozástól kezdve a dizájnon és az összeszerelésen át a fejlesztés a szegedi irodában történt.
A termék egyik nagy újításának számít az NFC (Near Field Communication) technológia felhasználása, amit az Apple múlt ősszel tett népszerűvé az iPhone X-el. Dióhéjban az NFC lehetővé teszi, hogy a felhasználók a telefonjukat az eszköz oldalának érintve könnyedén bejelentkezhessenek vagy regisztrálhassanak a bolt hűségprogramjába.
A kereskedelmi szférában forradalminak számító eszköz hivatalos premierjére január 11-én került sor, az NRF hét részét képező Innovation Mansion-ben. A New York-i Sohó egyik 5 emeletes városi palotájában rendezett zártkörű eseményen olyan márkák magas rangú képviselői próbálhatták ki az Antavo újítását mint a Disney, LUSH vagy H&M. A hagyományos vásárlói élmény és a bolti tér fontossága reneszánszát éli Nyugaton, így az Antavo találmánya nem is debütálhatott volna jobbkor.
- A Kioszk célja, hogy emlékezetessé tegyük a boltban töltött időt, és meggyőzzük a vásárlókat, hogy minél többször térjenek vissza - mesélte Kecsmár Attila, aki Nemes Andrással, a cég másik társalapítójával együtt képviselte az Antavót New Yorkban. - Ez a koncepció nagyon jól rezonált a külföldi közönséggel, rögtön meglátták benne a potenciált. A legtöbben az NFC-s bejelentkezésre voltak kíváncsian, mert az Apple újítását ilyen formában még sehol nem használták fel - tette hozzá.
A bemutató sikerére építve az Antavo kioszkjai New Yorkban és Szingapúrban debütálnak több divatcégnél az év első felében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.