Közélet

Ezért kell megépíteni a harmadik hidat Szegeden

Ezért kell megépíteni a harmadik hidat Szegeden

2019. október 4., péntek
Ezért kell megépíteni a harmadik hidat Szegeden

Nemesi Pál közlekedési koncepciójának csak egy része a harmadik szegedi híd megépítése, viszont az új vízi átkelőre több okból is nagy szükség van a megyeszékhelyen.A független polgármesterjelölt szerint megoldásra vár az épülő Cédrus Liget ésaz ELI-ALPS Lézeres Kutatóintézet környékének közlekedési helyzete is.

A harmadik szegedi híd megépítéséről és annak szükségességéről tartott sajtótájékozatót Nemesi Pál pénteken Karkus Jánoshídberuházási főmérnök társaságában. Afüggetlen polgármesterjelölt elmondta, a kampányban folytatott konzoltáció során két témakörben voltak a legaktívabbak a szegediek, a harmadik híd és a gazdaságfejlesztés vonatkozásában, az egyetértés pedig 99 százalékos, ekkora arányban várják a problémák megoldását a megyeszékhelyen. Nemesi Pál hangsúlyozta, a szegedi közlekedés nem felel meg a 21. századi elvárásoknak, a csomópontok meglehetősen terheltek főleg a kora reggeli és a késő délutáni órákban.

"Vannak olyan városrészek, amelyek 40-45 perc alatt érhetők csak el"

-mutatott rá, majd részletezte a közlekedésfejlesztési koncepciót. Ezek pedig:

  • dinamikus közlekedési rendszer kialakítása
  • a városi decentrumok kapcsán a tömegközlekedés átépítése
  • az ipari beruházásoknak helyet adó és a gazdaságfejlesztési területek infrastrukturális fejlesztése

Ezt a három fontos programelemet azért emelte ki Nemesi Pál, mert azok szorosan kapcsolódnak a harmadik szegedi híd megépítéséhez, majd a komplex városfejlesztési kérdések közé sorolta a Mars tér problémáját, az intermodális csomópont kérdését és az épülő Cédrus Lakaópark közlekedésre nézve várható hatásait.

"A Cédrus Lakópark nagy társadalmi vitát váltott ki. Városépítészeti szempontból rendben van, de az kérdés, hogyan tudjuk majd annak az ötszáz lakásnak a lakóit a közlekedés vérkeringésébe bekapcsolni. Ennek az infrastrukturális fejlesztése önkormányzati hatáskörbe tartozik. Hogy finoman fogalmazzak, ez per pillanat úgy tűnik, marad úgy, ahogy van.

A beruházás környékének áteresztő képessége erre a forgalomra nem alkalmas. Tovább kell lépni ebben a kérdésben" - vonta le a következtetést, hozzátéve, a fent részletezett helyzet az ELI-ALPS Lézeres Kutatóintézet környékére is igaz. Nemesi Pál közölte, ebbe a közlekedésfejlesztési környezetbe szükségeltetik a harmadik híd megépítése, a híd elhelyezése a város épített környezetébe. "Onnantól kezdve tudunk ütemekben egy jövőbe mutató várost építeni" - fogalmazott. Karkus János tapasztalt hídberuházási főmérnök, aki olyan vízi átkelők építésében vagy felújításában vett részt, mintMária Valéria híd, a komáromi Erzsébet híd, a dunaújvárosi Pentele híd vagy éppen adunaföldvári híd.

A szakember a hídépítés folyamatairól szólva elmondta, a tanulmánytervekről szóló döntést követően tervezői versenyeztetés (közbeszerzési eljárás) végén engedélyezési tervé alakulnak az elképzelések, majd azokat benyújtják a megfelelő hatóságokhoz, és várnak az építési engedélyeztetésre. Ha ezek a folyamatok lezajlottak, csak azt követően indulhat meg a híd építése - tette hozzá.  

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.