Közélet

Jól halad a tram-train beruházás: Vásárhelyen már a vonalakat építik ki

Jól halad a tram-train beruházás: Vásárhelyen már a vonalakat építik ki

2019. április 17., szerda
Jól halad a tram-train beruházás: Vásárhelyen már a vonalakat építik ki

Már elkészült a szegedi villamoshálózat rácsatlakozása a Hódmezővásárhelyre vezető vasútvonalra a Rókusi állomásnál. Eközben Vásárhelyen a belvárosban folynak a vonalkiépítési munkálatok. 2021-ben indulhat az első járat.

Lázár János, a tram-train fejlesztésért felelős kormánybiztos a napokban adott interjút a projekt állapotával kapcsolatban. Az országgyűlési képviselő elmondta, a beruházás a tervezetteknek megfelelő tempóban halad.

Fotó: vasarhely24.hu

Hatalmas és rendkívül összetett beruházásról beszélünk, de a kivitelezők jó munkát végeznek és ütem szerint haladnak. "Sajnos a közmű kiváltások már nem működtek ennyire zökkenőmentesen: 2017 nyarára el kellett volna készülniük. Ha van csúszás akkor annak ez az oka, a közmű szolgáltatók sok esetben nem találták a víz és gázcsöveket. Azon dolgozunk, hogy az ebből eredő késést kivitelezői oldalon behozzuk, de például a városi távhő szolgáltató közmű kiváltása még várat magára" – árulta el. Az interjúból kiderült, a 70 milliárdos projekt tovább bővülhet közvetetten, hiszen a vásárhelyi nagyállomás is megújulhat. "A miniszterelnök támogatja az elképzelést, szeretném, ha korszerű, modern állomást építenénk, fedett peronokkal, és garázzsal a nagyértékű villamosok számára" – mondta Lázár.

Hódmezővásárhely – A tram-train vasúti pálya építése. Fotó: Délmagyar / Karnok Csaba

A várhatóan 2021-ben induló járatok menetrendje szerint nap közben 20 percenként jár majd a vonatvillamos, kevésbé frekventált időszakban pedig félóránként. A reggeli csúcsidőben, azaz 6.20 és 7.10 között viszont tízpercenként indulnak majd a járatok a tervezett menetrendben. A két végállomás között a várható menetidő 42 perc, de a Vásárhely és Szeged belvárosa közötti távot a Stadler szerelvények 32 perc alatt tehetik meg a távot. Szegeden kevésbé látványosan alakult eddig a beruházás, hiszen a már meglévő 1-es villamosvonalat kellett rácsatlakoztatni a vasútvonalra a töltésen belül. Ezzel szemben Hódmezővásárhelyen hosszú hónapok óta folynak a munkálatok városszerte. Ez idő alatt a két város közti vasutat korszerűsítették, ám ezek a munkálatok hamarosan befejeződnek.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.