Közélet

Olcsóbb, mint az utca, mégis kevesen használják a parkolóházakat

Olcsóbb, mint az utca, mégis kevesen használják a parkolóházakat

2019. március 11., hétfő
Olcsóbb, mint az utca, mégis kevesen használják a parkolóházakat
A hét elején megírtuk, hogy a belvárosban jóformán csak örökölni lehet a parkolóhelyeket. Ebből a szempontból a Nagyállomásnál, az Indóház téren sem túl rózsás a helyzet. A parkolóházak megoldást jelenthetnének a problémára, ezeket azonban az autósok nagy része nem szívesen használja.

Gazdaságtalan volt, ezért bezárt az első szegedi parkolóház

2003-as átadáskor a szegedi Arany János utcai volt a második „félautomata” liftes parkolóház az országban. A meglehetősen alacsony kihasználtsága miatt azonban sosem térült meg a beruházás. 2015-2016 telén már csak 21 és 25 százalék között mozgott a kihasználtság, havonta átlagosan 1000 autó állt be, hiába volt alacsony, 280 forintos az óradíj. Egyedül a 2000 forintért árult heti „téli" bérlet volt a népszerű azok között, akik a hóban-fagyban nem akarták az utcán hagyni járművüket.

Kihasználatlanság miatt 2018 nyarán végleg bezárták Szeged első parkolóházát. Fotó Kovács Ferenc.

A 150 férőhelyes automata garázsban dolgozó robotok az évek során elöregedtek, 2017 őszén már havonta jelentkezett olyan meghibásodás, ami veszélyeztette az üzembiztonságot. – Sajnos volt már néhány jogos ügyfélpanaszunk, hogy akár órákat kellett várni az autó kiadására a robotok vagy a vezérlés üzemzavara miatt –

nyilatkozta akkor a Délmagyarnak Majó-Petri Zoltán,

az SZKT ügyvezető igazgatója. A parkolóház végül 2018 júniusában végleg bezárt.

Nehezen indult, de mára rentábilissá vált a Honvéd téri parkolóház

2011 elején nyílt meg a Honvéd téri Tisza parkolóház. Öt évvel az átadást követően a tulajdonos

arról panaszkodott a Délmagyarnak,

hogy a parkoló kihasználtsága mindössze 10-15 százalékos és folyamatos a ráfizetés. Azóta a helyzet sokat javult, a korábbiakhoz képest jelentősen megnövekedett a parkolóház forgalma, de még mindig messze nem teljes a kihasználtság.

Fele annyiba kerül, mint a zöld zónában parkolni, még is csupán 50 százalékos a kihasználtsága a Honvéd téri Tisza parkolóháznak. Fotó: Kovács Ferenc.

- Jelenleg 50-60 százalékos kihasználtsággal működünk, ez viszonylag jónak mondható – kezdte Bozsó István, a Honvéd téri Tisza parkolóház résztulajdonosa. – Azok, akik a környéken dolgoznak, reggelente nálunk hagyják az autóikat, majd este, mikor véget ért a munkaidejük visszajönnek értük – tette hozzá. – Nálunk a napijegy 1760 Ft-ba kerül. Mivel a zöld zóna szélén vagyunk, ezért az utcán majdnem kétszer ennyibe kerülne az egész napos parkolás. Ráadásul nálunk nagyobb biztonságban vannak a gépjárművek, hiszen a fedéllel védelmet nyújtunk az extrém időjárási körülmények ellen, emellett kamerarendszerrel is figyeljük az autókat – fogalmazott Bozsó.

Nem csak vásárolni járnak az Árkádba

Az Árkád parkolója rendkívül népszerűnek számít. Van, aki kifejezetten a megbízható parkolóhelyek miatt választja a bevásárlóközpontot. -

Szinte lehetetlen parkolóhelyet találni a városban hétköznap délután, ezért gyakran megyek az Árkádba, mivel ott mindig akad szabad hely. Ráadásul ott a nagy bevásárlást is el tudom intézni, ezért a legtöbbször nem is szoktam begyalogolni a belvárosig

– mondta Sipos Angéla. Gazdag Dániel, az Árkád Szeged Bevásárlóközpont igazgatója

korábban úgy fogalmazott,

senkinek sem tanácsolja, hogy hosszútávú ingyen parkolásra használja az Árkád garázsát. Már csak azért sem, mert a bevásárlóközpontot éjszakára mindig lezárják, így ha szükségünk lenne az autónkra, úgy az üzletközpont kinyitásáig nem férnénk hozzá. Talán a parkolóhelyek hiánya is hozzájárul ahhoz, hogy

a belvárosban csak a turkálók szaporodnak,

nem pedig az elegáns, exkluzív és kézműves üzletek – mint más városokban.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.