
Gazdaságtalan volt, ezért bezárt az első szegedi parkolóház
2003-as átadáskor a szegedi Arany János utcai volt a második „félautomata” liftes parkolóház az országban. A meglehetősen alacsony kihasználtsága miatt azonban sosem térült meg a beruházás. 2015-2016 telén már csak 21 és 25 százalék között mozgott a kihasználtság, havonta átlagosan 1000 autó állt be, hiába volt alacsony, 280 forintos az óradíj. Egyedül a 2000 forintért árult heti „téli" bérlet volt a népszerű azok között, akik a hóban-fagyban nem akarták az utcán hagyni járművüket.
A 150 férőhelyes automata garázsban dolgozó robotok az évek során elöregedtek, 2017 őszén már havonta jelentkezett olyan meghibásodás, ami veszélyeztette az üzembiztonságot. – Sajnos volt már néhány jogos ügyfélpanaszunk, hogy akár órákat kellett várni az autó kiadására a robotok vagy a vezérlés üzemzavara miatt –
nyilatkozta akkor a Délmagyarnak Majó-Petri Zoltán,
az SZKT ügyvezető igazgatója. A parkolóház végül 2018 júniusában végleg bezárt.
Nehezen indult, de mára rentábilissá vált a Honvéd téri parkolóház
2011 elején nyílt meg a Honvéd téri Tisza parkolóház. Öt évvel az átadást követően a tulajdonos
arról panaszkodott a Délmagyarnak,
hogy a parkoló kihasználtsága mindössze 10-15 százalékos és folyamatos a ráfizetés. Azóta a helyzet sokat javult, a korábbiakhoz képest jelentősen megnövekedett a parkolóház forgalma, de még mindig messze nem teljes a kihasználtság.
- Jelenleg 50-60 százalékos kihasználtsággal működünk, ez viszonylag jónak mondható – kezdte Bozsó István, a Honvéd téri Tisza parkolóház résztulajdonosa. – Azok, akik a környéken dolgoznak, reggelente nálunk hagyják az autóikat, majd este, mikor véget ért a munkaidejük visszajönnek értük – tette hozzá. – Nálunk a napijegy 1760 Ft-ba kerül. Mivel a zöld zóna szélén vagyunk, ezért az utcán majdnem kétszer ennyibe kerülne az egész napos parkolás. Ráadásul nálunk nagyobb biztonságban vannak a gépjárművek, hiszen a fedéllel védelmet nyújtunk az extrém időjárási körülmények ellen, emellett kamerarendszerrel is figyeljük az autókat – fogalmazott Bozsó.
Nem csak vásárolni járnak az Árkádba
Az Árkád parkolója rendkívül népszerűnek számít. Van, aki kifejezetten a megbízható parkolóhelyek miatt választja a bevásárlóközpontot. -
Szinte lehetetlen parkolóhelyet találni a városban hétköznap délután, ezért gyakran megyek az Árkádba, mivel ott mindig akad szabad hely. Ráadásul ott a nagy bevásárlást is el tudom intézni, ezért a legtöbbször nem is szoktam begyalogolni a belvárosig
– mondta Sipos Angéla. Gazdag Dániel, az Árkád Szeged Bevásárlóközpont igazgatója
senkinek sem tanácsolja, hogy hosszútávú ingyen parkolásra használja az Árkád garázsát. Már csak azért sem, mert a bevásárlóközpontot éjszakára mindig lezárják, így ha szükségünk lenne az autónkra, úgy az üzletközpont kinyitásáig nem férnénk hozzá. Talán a parkolóhelyek hiánya is hozzájárul ahhoz, hogy
a belvárosban csak a turkálók szaporodnak,
nem pedig az elegáns, exkluzív és kézműves üzletek – mint más városokban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.