Ötven éve kezdődött meg a Coca-Cola magyarországi gyártása, azóta a vállalatcsoport mintegy 120 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, ezzel az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó; termékeit 26 országba exportálja, beszállítóival együtt 13 000 munkavállalót foglalkoztat - közölte a társaság az MTI-vel.
A Coca-Cola Company két magyarországi cége, a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. és a Coca-Cola HBC Kft. tavaly összesen mintegy 119 milliárd forint árbevételt ért el. A gyártással foglalkozó Coca-Cola HBC árbevétele 2017-ben közel 10 milliárd forinttal haladta meg az egy évvel korábbi 106,9 milliárd forintot, adózott eredménye ugyanebben az időszakban 5,178 milliárd forintról 7,67 milliárd forintra nőtt. A Coca Cola HBC Magyarország 2012-ben kötött stratégiai partnerségi megállapodást a magyar kormánnyal, azóta több mint 20 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, ezen belül csak tavaly 6 milliárd forintot. A társaság januárban jelentette be, hogy 50 százalékkal bővítette dunaharaszti gyártóbázisa alapterületét, ahol további jelentős beruházásokat tervez. Mint közölték, a vállalat célja, hogy a 28 országot átfogó és 600 millió fogyasztót kiszolgáló Coca Cola HBC cégcsoport legnagyobb közép-európai gyártóbázisa jöjjön létre 2020-ra dunaharaszti központban. Emellett a zalaszentgróti üzemben 1,8 milliárd forintos beruházással okosvíz (elektrolitokat tartalmazó ásványvíz alapú ital) gyártásába kezdett a cég. Egy idei program keretében a cég 500 millió forintot költött környezetkímélő csomagolási technológiák bevezetésére, az intézkedések hatására 4 százalékkal csökken a cég által felhasznált műanyag mennyisége. A Coca-Cola magyarországi megjelenésének ötvenedik évfordulójára kis szériás, mindössze 550 példányban gyártott díszpalackot tervezett, valamint felkért hat kortárs írót, költőt, hogy osszák meg emlékeiket, gondolataikat az olvasóközönséggel. Az alkotások - így többek között Csukás István és Nyáry Krisztián írása - november 8-tól csütörtökönként debütálnak a Coca-Cola Magyarország honlapján és közösségimédia-csatornáin - közölte a cég az MTI-vel.
(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.