Cikkcakkban kell majd haladni Szegedről Sándorfalva felé az új bicikliúton a kerékpározóknak. Az épülő bringaút ugyanis többször keresztezi a4519-es főutat, de a felfestett és kivilágított átkelőkön elvileg le sem kell majd szállni a drótszamárról.
, hogy többen felháborodtak a Szegedet Sándorfalván át Ópusztaszerrel összekötő bicikliút kapcsán. Ugyan még csak a szegedi részt építik, de már így is számos hibát véltek felfedezni a sándorfalvi lakosok, akik azt kifogásolják, hogy
az út sokáig a jobb oldalon halad, majd áttér balra, és ismét vissza jobbra.
Dudás Zoltán sándorfalvi önkormányzati képviselő közösségi oldalán megírta, ő nem fogja egyedül a gyerekét elengedni biciklivel, amíg álmából felkeltve nem tudja, hogyan kell áthaladni egy forgalmas főúton.
„Szeged önkormányzata a jelenlegi kerékpárút építési beruházással csak kapcsolódik az állami tulajdonú Magyar Közút NZrt. és a NIF Zrt. által a felüljárón a korábbiakban másik oldalon megépített és 2011-ben átadott kerékpárúthoz, alkalmazkodva a meglévő műszaki kialakításhoz. A Magyar Közút NZrt. az Útügyi Műszaki Előírások műszaki megoldási javaslatainak megfelelően nem keresztezte balesetmegelőzés céljából a kerékpáros közlekedést az M43 autópályára nagy sebességgel fel- és lehajtó gépjárművek forgalmával”
– írják levelükben.
Az önkormányzat véleménye szerint az M43-as autópálya felhajtó körül sokkal nagyobb a forgalom, mint a 4519-es főúton, amelyre két felfestett kerékpárút átvezetést is tesznek, ahol majd le sem kell szállni a bicikliseknek az átkelésnél.
Továbbá este is világító útburkolati jelekkel és piktogramokkal segítik a biztonságos átkelés. Az autósoknak azért nem árt majd figyelni, és jóval lassabban közlekedni az ígéretek szerint november 15-re elkészülő kerékpárút szakasznál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.