Több darabot is rendez a városban KERO, vagyis Kerényi Miklós Gábor, aki rendszeres popsi botozásával került a figyelem középpontjába a napokban. Miközben milliós "végkielégítéssel" távozik most az Operettszínházból a botrányai miatt, Szegeden örömmel dolgoznak vele.
Több szegedi darabban is érdekelt KERO, vagyis Kerényi Miklós Gábor, aki elfenekelős botrányai miatt került a figyelem középpontjába a napokban.
a rendezőt azzal vádolják többen is, hogy az elmúlt évtizedek alatt számos fiatal táncos és színész fiút is fogdosott és elfenekelt. Sőt, sokszor megalázó, minősíthetetlen hangnemet használva a próbákon próbálta megfélemlíteni ezeket a fiatalokat, akiket egyébként vállfával ütlegelt a fenekükön – állította több érintett.
A napvilágra került, botrányos abúzusok miatt az Operettszínház igazgatósága egyhangúlag megszavazta, hogy megvonja a bizalmat Kerényitől. Aki viszont nem távozik üres zsebbel.A
színházi forrásai szerint, a vezetői és egyéb pótlékokkal együtt minimum 800 ezres havi fizetés üthette a fenekelő direktor markát, amely összességében milliós lelépési pénzt jelent most a számára.
A Szegedi Nemzeti Színházban és a Szabadtériben is
. Ezért rákérdeztünk Botka László "tulajdonos"-polgármesternél, a kulturális bizottság elnökénél és az intézmények vezetőinél arra, hogy ők a botrányos zaklatási ügyek ellenére is tovább foglalkoztatják-e a fenekelő rendezőt. Úgy tűnik, hogy igen! A szocialista Kozma József ingerküszöbét úgy tűnik nem érték el a történtek, ugyanis kérdésünkre azt a választ kaptuk, a Kulturális Bizottság ülésén senki sem gondolta úgy, hogy a kérdésében szereplő üggyel kellene foglalkoznia. A Szegedi Nemzeti Színház megtartja A sevillai borbély című előadását, amelynek próbáit a rendező-asszisztens vezeti – válaszolták megkeresésünkre. Állítólag a rendező semmilyen formában nem fog bekapcsolódni a próbafolyamatba. A Szegedi Szabadtéri Játékok szervezőinek is elküldtük kérdéseinket, amelyekre a következő válaszokat kaptuk: “A színházi életet is érintő zaklatási ügyek kapcsán a Szegedi Szabadtéri Játékok minden esetben elítéli azon szituációkat, amelyek alkalmával bárki hatalmi vagy fizikai erőfölényének birtokában, kiszolgáltatott személyeket zaklat vagy bántalmaz. Csatlakozunk más színházi szervezetek kezdeményezéséhez, és támogatjuk egy szakmai konszenzuson alapuló protokoll kidolgozását az ilyen esetek kivizsgálására és megelőzésére. A sajtóban megjelent, még fel nem tárt ügyekben óvakodunk az állásfoglalástól, ez mindenkor az igazságszolgáltatásra tartozik, ugyanakkor hangsúlyozzuk, hogy elsődleges feladatnak tartjuk az áldozatok pártfogását.” Az idén bemutatott és jövő évben továbbjátszásként műsoron lévő A Notre Dame-i toronyőr produkció kapcsán a Budapesti Operettszínházzal van a szabadtéri játékoknak szerződéses jogviszonya. Amint az az ő állásfoglalásuk alapján ismeretes, műsorpolitikai kérdésekkel kapcsolatban pár nap türelmi időt kértek, a jogtulajdonosokkal folyik éppen az egyeztetés.
Gyüdi Sándor levélben kifogásolta cikkünk megjelenése után, hogy a válaszainak csak egy részét közöltük le, ezzel pedig szerinte félreérthető lett a nyilatkozata. Valóban csak egy részét emeltük ki a mondandójának - a lényeget. A teljes válasza ez volt egyébként (vastagon a lényeg, amit fent is idéztünk): "A Kerényi Miklós Gáborral szemben – részben hivatalos eljárást megindítva, illetve részben nevek és konkrétumok nélkül – megfogalmazott állítások nagyon súlyosak. Ilyen cselekedeteken minden jó érzésű ember joggal felháborodik, ugyanakkor a Szegedi Nemzeti Színház semmilyen jogviszonyban nem áll a rendezővel, tehát nincs olyan szerződés, aminek a felbontását ebben a helyzetben meg kellene fontolnom. A rendező az utóbbi két évtizedben nem dolgozott színházunkban, folyamatos szegedi jelenléte a Szegedi Szabadtéri Játékokhoz kötődik. Állandó munkáltatója, a Budapesti Operettszínház vezetésének intézkedéseit indokoltnak tartom, abban a helyzetben én is így tettem volna. Ami
A sevillai borbély
előadását illeti: a produkció nyáron jött létre, bemutatója július 28-án volt Szentendrén. Az operát a Co-Opera Kft.-vel kötött együttműködési megállapodásunk alapján tűztük műsorra.
A próbákat rendező-asszisztens vezeti, a rendező nem fog bekapcsolódni a próbafolyamatba, de a létrejött produkció előadásait terveink szerint megtartjuk
; ennyiben tehát a Vígszínháznak a Marton László rendezéseinek műsoron tartására vonatkozó döntését követem. Mély fájdalommal tölt el, hogy a színházi szakma – ahogy ez az utóbbi időben itthon és külföldön napvilágra kerül – ilyen mértékben fertőzött e botrányos ügyektől. Elismert művészek súlyos emberi fogyatékosságairól, erkölcsileg elfogadhatatlan, bizonyos esetekben büntetőjogilag is üldözendő tetteiről hullik le a lepel. Hiszem, legalábbis nagyon remélem, hogy a mi társulatunk nem érintett a kérdésben. A megtisztulás a művészek és a közönség szempontjából is elengedhetetlenül szükséges." Annyit elárult még Gyüdi a levelében, hogy "bár a tervek szerint a rendező jött volna a főpróbahét próbáira, a kialakult helyzetben ez nem fog megtörténni, és erről nem ő döntött így, hanem a Co-Opera és a Szegedi Nemzeti Színház."
Aki szeretne egy kicsit belelátni, hogyan is mehetett a fenekelés, az pillantson bele ebbe a videóba. Itt Kerényi mikulásnak öltözve botozza meg kicsit Mészáros Árpád Zsoltot (36:55-től.) https://www.youtube.com/watch?v=qthHa59uODA
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.