Közélet

Fallal és zölddel épült meg a vásárhelyi elkerülő

Fallal és zölddel épült meg a vásárhelyi elkerülő

2017. október 31., kedd
Fallal és zölddel épült meg a vásárhelyi elkerülő

Számos szempontból tekintélyparancsoló az új útszakasz.

A 47 sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő út különszintű csomóponttal keresztezi a - Szentes felé vezető - 45 sz. főutat, ami egy híddal vezet át az elkerülőn.

Hegedűs Zoltán

, Hódmezővásárhely alpolgármestere és

Kiss Boglárka

, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője ma egy sajtótájékoztató keretében átadta a műtárgyat a forgalomnak. A Hódmezővásárhelyet északról új nyomvonalon elkerülő 12,7 kilométeres, 2×1 sávos kialakítású főutat keresztező legnagyobb forgalmú út, a Szentes felé vezető 45 sz. főút. A két út találkozásánál különszintű csomópont épül, ugyanis ez a csomóponttípus képes a legnagyobb forgalmat elvezetni. A le- és felhajtó ágak körforgalmakkal csatlakoznak a 45 sz. főútba, így nem szükséges a hídon balra sávokat is építeni, ezáltal csökkenthető a műtárgy szélessége, amely gazdaságosabb megoldást eredményez. A csomópont előnye még, hogy mivel a le- és felhajtó ágak a keleti oldalon épülnek meg, a szentesi út nyugati oldalán vezető kerékpárút nem keresztezi őket. Ez a forgalombiztonság szempontjából kedvezőbb. Ez a híd és a hozzá tartozó útpálya kerül a mai napon forgalomba helyezésre. A híd egynyílású szerkezet, hossza 35,7 m. A műtárgyat úgy tervezték, hogy alatta az elkerülő út később bővíthető legyen 2X2 sávra. A forgalom átterelésére azért volt szükség, hogy a 45 sz. főúttal párhuzamosan épült ideiglenes terelő utat elbonthassák, és ezután megépülhessen az elkerülő út híd alatti része is. Az északi elkerülő építésénél november elejére befejeződnek a nagytömegű aszfaltozások és megkezdődnek a befejező munkálatok, azaz a humuszterítés, padka feltöltés, árkok kialakítása, ill. a növénytelepítési- és a forgalomtechnikai munkálatok. A teljes beruházásban összesen 440.000 m2-en füvesítenek, 820 fát és 130.000 cserjét ültetnek. A forgalomtechnikai munkálatokhoz 8600 m2 burkolati jelet festenek fel, 100 db útburkolati prizmát, 460 db KRESZ táblát, és több mint 24 km szalagkorlátot telepítenek. Ezekkel párhuzamosan megkezdődik a közvilágítás kiépítése is: a Rárósi úti, a Mártélyi úti, a Bodzási úti csomópontnál, a kerékpáros alujárónál és a körhídnál összesen 161 kandelábert helyeznek el. A beruházás keretében három helyen épül zajárnyékoló fal – a Cigány-ér és a Körtvélyesi út környezetében, valamint a körhíd Hódmezővásárhely felöli lehajtójánál – összesen 276 m hosszban. Hegedűs Zoltán, alpolgármester hangsúlyozta: „Hosszú évek óta vár Hódmezővásárhely arra, hogy az elkerülő út megépüljön. Az első mérföldkőhöz érkeztünk azzal, hogy megnyílt a Szentes felé vezető 45-ös főút hídja a forgalom előtt. November elején befejeződnek az aszfaltozási munkálatok, március végén, április elején pedig az elkerülő utat is átadhatjuk.” Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője elmondta: „A csomópont teljes területe továbbra is munkaterület, az átadott szakaszon 40 km/h-ás sebességkorlátozás van életben, ill. hogy a kerékpáros forgalom – kerékpárút elkészültéig – továbbra is az úton bonyolódik. A közlekedőktől továbbra is fokozott figyelmet kérünk a szakaszon!” A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában uniós és hazai források felhasználásával valósul meg. A kivitelezést a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítő Kft. által alkotott konzorcium végzi, a kivitelezés nettó összege 27,9 milliárd forint. 2018 tavaszán az átmenő forgalomban közlekedők már biztonságosan elkerülhetik Hódmezővásárhely városát.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.