A napi parkolójegy újbóli bevezetését kezdeményezi Tóth Péter, a jobbikos városatya indítványa szerint a drágább zónában váltható négy órányi jegy árával megegyező összegbe kerülne a napijegy. Előterjesztését az októberi közgyűlés tárgyalhatja.
Szegeden a júniusban életbe léptetett parkolórendszer nemcsak az elavult papír alapú szelvény megszűnését hozta magával, hanem azt is, hogy megszűnt a napijegy – emlékeztetett
Tóth Péter
jobbikos önkormányzati képviselő. A párt már a szeptemberi közgyűlés előtt foglalkozott volna a napijegy újbóli bevezetésének lehetőségével, ám
a városüzemeltetési bizottság még csak napirendre sem vette
a témát. A
jelezte is, hogy egyéni indítványt készít a témában, amit nem is utasított el
Botka László
polgármester, hanem arra kérte Nagy Sándor városüzemeltetési alpolgármestert, hogy az SZKT vezetésével az eddigi tapasztalatok alapján tekintsék át a kérdést. Tóth Péter sajtótájékoztatóján elmondta, lakosság- s egyben turistabarát is lenne, ha újra lenne napi parkolójegy Szegeden, hiszen például a klinikán egy szülés nem feltétlenül zajlik le négy óra alatt, de akár egy bírósági tárgyalás is hosszabb lehet, illetve Szeged belvárosában találhatóak a legfontosabb intézmények, hivatalok, ezért is lenne indokolt, hogy ne négy órában legyen maximálva a várakozási idő.
A városvezetés részéről többször elhangzott, nem cél, hogy egész nap a belvárosban parkoljanak az emberek, amivel kapcsolatban Tóth Péter kérdésünkre emlékeztetett, évekkel ezelőtt a Jobbik kezdeményezte, hogy az önkormányzati dolgozók ne a polgármesteri hivatal körül, hanem a város parkolóházában rakják le reggelente gépjárművüket, így több hely jutna a lakosoknak és a turistáknak, ám ezt leszavazták annak idején. Hozzátette, hasonlóan elutasították, amikor a zöld rendszámmal rendelkező autósoknak ingyenes parkolási lehetőség bevezetését javasolták, amely gyakorlat több városban is működik. Megjegyezte, reméli, a napijeggyel kapcsolatos javaslatának nem ez lesz a sorsa, ez ugyanis szerinte lakosság- és turistabarát elképzelés. Egyéni indítványa szerint a mindenkor zöld zónában érvényes egy órányi egységár négyszeresének megfelelő díj megfizetésével lehetne napi parkolójegyet váltani, amely a megváltástól számítva az adott nap 24 órájáig jogosít parkolásra bármely parkoló övezetben. Tóth indítványát az októberi közgyűlés tűzheti napirendjére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.