Sárga és szagos – ismét az ivóvízre panaszkodtak a szegedi lakosok. A vízmű tájékoztatása szerint, a Szeged-Algyő ivóvízminőség-javító program elindítását követően a jelzett problémák átmenetileg jelentkezhetnek. A víz intenzív folyatás, öblítés és ülepítés után fogyasztásra alkalmas.
„A Tiszában is fürödhetnék ennyi erővel, olyan a víz a kádban. A fehér ingeim pedig sárgák lettek a mosógépben!”; „Ásványvízzel mossak ezentúl?”; „Nálunk is több fehér ruhanemű sárga foltos lett mosás után. És ki sem jön belőle!” – A közösségi oldal egyik nyilvános szegedi csoportjában többen adtak hangot a napokban elégedetlenségüknek a szegedi ivóvízellátással kapcsolatban. Korábban Algyőről, Tarjánból, Alsó- és Felsővárosból, legutóbb Újszegedről, Rókusról és Kiskundorozsmáról is jelezték lakosok a felmerülő negatív tapasztalataikat.
volt, aki egyenesen „dögszagúnak” titulálta az ivóvizet. Mint ahogyan arról
beszámoltunk, Uniós és állami támogatások segítségével tavasszal befejeződött a Szegedet és Algyőt érintő 3,3 milliárd forintos projekt. Az új ivóvíz tisztítási technológia az ivóvízminőség-javító program során készült el, ennek segítségével csökkentik az arzén- és ammónium szintet az EU előírások szerint az ivóvízben. A Szegedi Vízmű Zrt. tájékoztatásából megtudtuk, az új technológiával megtisztított víz összetétele megváltozott az eddig megszokotthoz képest, és ez a megváltozott összetételű víz a városi és a házi vízvezetékrendszerek faláról leoldhatja a lerakódásokat, és a leoldott lerakódásokkal keveredve előfordulhat, hogy az ivóvíz sárgás színű, zavaros, és kellemetlen szagú lesz. A tisztítási technológia indításakor – az ivóvíz telepek ki- és belépésével – az ivóvízhálózatban az áramlási irányok is többször változnak, ami szintén „megmozgatja” a vezetékhálózat falán lévő lerakódásokat. A víz intenzív folyatás, öblítés és ülepítés után fogyasztásra alkalmas. Kitértek rá, ez egy átmeneti időszak, ami szükséges ahhoz, hogy „beálljon” a rendszer, és kialakuljon egy üzemelési egyensúly, a folyamat több hónapot is felölelhet. A Szegedi Vízmű Zrt. a problémák mielőbbi felderítésében és megoldásában a fogyasztók együttműködésére számít. A lakosok az éjjel-nappal hívható telefonszámokon (62/55 88 55, 62/420 155, 06/80 828882) jelezhetik az észrevételeiket.
Fotó forrása: facebook
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.