Kézzelfogható, valódi alternatívát kaptak, kapnak a szegedi Béke Utcai Általános Iskola diákjai, hogy szabadidejükben ne egy rossz úton induljanak el. Az intézmény alapítványa csaknem nyolcmillió forintból gazdálkodhatott, amikor támogatást nyert bűnmegelőzési projekt megvalósítására. A projekt nyitórendezvényét szeptember 16-án tartották, az iskola Családi Napján.
Az Alapítvány a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács elnökének 2017 júniusában benyújtott „Jövő iskolája a Béke utcában” című egyedi támogatási kérelme alapján támogatást nyert bűnmegelőzési projekt megvalósítására. A 7,7 millió forint támogatásból megvalósuló projektnek 2018. január 31-ig kell megvalósulnia. A projekt keretében olyan program kidolgozására és bevezetésére vállalkoznak, amelynek segítségével újszerű köntösbe bújhat az iskola nevelési-oktatási tevékenysége. Elsősorban a délutáni szabadidős tevékenységek helyszíneinek és választható programjainak bővítését célozták: olyan új, értelmes elfoglaltságokat szeretnének nyújtani a tanulók számára, mellyel hozzájárulhatnak a bűnelkövetés, illetve az áldozattá válás esélyének csökkentéséhez. Az eddiginél is gyakrabban, aktívabban és tartalmasabban szeretnének nyitni a szülők felé, többek között erősítve ezzel a család szerepét a bűnmegelőzésben, bevonva őket az iskolai életbe. A projekt egyrészt a sportot, a szabadidős tevékenységeket, a közösségi, játékos, mozgásos élményeket, másrészt a képzőművészetet és a kreativitást kapcsolja össze. Továbbá olyan új pedagógiai módszertani elemek használatát teszi lehetővé az oktatási tevékenység során,melyek egyben hatékony kommunikációs eszközöket biztosítanak a tanár-diák, tanár-szülő, szülő-szülő kapcsolatokban egyaránt.
Kültéri kondipark kialakítása (megvalósult)
Tanévnyitóra elkészült udvarunkon a szabadtéri kondipark. A beruházásnak köszönhetően négy új sporteszközzel bővült a park. A projekt célja az volt, hogy hasznos szabadidő eltöltésére alkalmas modern közösségi teret hozzanak létre, amely fejleszti a szociális kompetenciákat és egyéni készségeket, formálja az önbecsülést és a társas kapcsolatokat.
Xbox Kinect beszerzése szabadidős sportolási célokra
Az októbertől induló projekt célja, hogy úgy csempésszenek mozgást a diákok életébe, hogy közben kedvenc szabadidős tevékenységüket végzik. A közös játékélmények hatnak a társas kapcsolataikra, pedagógusi irányítás mellett fejlődik a szocializációjuk.
Kerámia-mánia: kerámia készítő műhely és szakkör
A szintén októbertől induló szakkör célja, hogy az alapoktól tanítsa meg a kerámia technikákat - különböző kultúrák érintésével - az ősi marokedénytől a szoborkészítésig. Ugyanakkor a rajz és művészettörténeti órákhoz is szervesen kapcsolódjon, kiegészítve az ott bemutatott témákat. Az alkotásnak ez a formája elmélyültséget és kifinomultságot feltételez, ezért hatékony módszernek tartjuk arra, hogy a gyerekek kikapcsolják magukat a hétköznapok nehézségeiből, értelmes elfoglaltságot találjanak az iskolai órák után.
Fűzd magad az ékszered!- Gyöngyfűző klub
Ez a foglalkozás szintén elmélyült munkát, koncentrációt igényel, az önálló alkotás eredménye pedig, amikor a gyerekek már hordják a saját maguk által készített ékszereket, önbizalmat ad. A közvetlenebb ismeretség elősegíti, hogy a későbbiekben a diákok vagy a szülők nagyobb bizalommal forduljanak a pedagógusok felé problémáik megoldásában.
Táncház: út a harmóniához
A táncot, mint módszert szeretnék bevezetni, hiszen fejleszti a gyermekek képességeit (ön- és társadalomismeretet, együttműködést, mozgáskoordinációt, fantáziát, viselkedést). Egyszerre jelent tehetséggondozást és fejlődést. A tánc által a társas kapcsolatok elmélyülnek, az elfogadás is könnyebbé válik.
Drámapedagógiai szakkör
A foglalkozás célja a művészet nyelvén megszólítani a gyerekeket, illetve teret adni nekik, hogy a drámajátékok során kifejezhessék önmagukat, felszínre hozva értékeiket, önbizalmukat, szociális érzékenységüket. Kiemelt cél a deviáns magatartású vagy hátrányos helyzetű tanulók bevonása a foglalkozásokba.
Nézz és láss! Filmklub
A filmek vetítése során a fokozatosság elvét igyekeznek követni, mely szerint könnyedebb filmeken keresztül próbálják a diákokkal elsajátíttatni azokat a szempontokat, amelyek a film mondanivalójának megfejtésében segítenek. Ezen túl a kulturált véleménynyilvánítás tanítása, valamint a vitakészség fejlesztése is a könnyedebb filmek során valósítható meg.
Könyvtár(s) olvasóklub
A könyvállomány bővítésével a „sport”, a „művészet” és a „játék” témák mellett a természettudományok, az alkalmazott tudományok, a földrajz és a történelem ismereteinek irányába szeretnénk terelni a diákok érdeklődését. Alsó tagozatos tanulók különösen fogékonyak az olvasásra. A könyvtár fejlesztésével és gyakoribb könyvtárhasználati programok tartásával szeretnék jó szokásaikat rögzíteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.