Az elektronikusan vásárolt vonatjegyek egyre népszerűbbek az utasok körében, 2017 első fél évében 926 ezer online jegyvásárlást rögzítettek, 35 százalékkal többet, mint 2016 hasonló időszakában - közölte a MÁV pénteken az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az online vásárlások háromnegyede QR-kóddal is ellátott e-vonatjegyre irányul. A MÁV adatai szerint tavaly az előző évihez képest 18 százalékkal több, összesen 1,46 millió vásárlás történt a vasúttársaság internetes értékesítési rendszerében, ami a teljes belföldi értékesítés 7 százalékát tette ki. Közleményében a MÁV kiemelte, hogy az idén nyáron bevezetett e-Balaton, illetve e-Velence jegyből másfél hónap alatt több mint 12 500 fogyott. Az internetes jegyvásárlás lehetőségét a MÁV-Start még 2008-ban vezette be. Szabályozási és technikai okokból az online váltott jegyeket eleinte ki kellett nyomtatni a jegykiadó automatából, 2011 novemberétől már az otthon kinyomtatott jegyekkel is lehet utazni. 2012 decemberétől eleinte csak az IC-ken, majd a gyorsvonatokon is lehetővé vált a nyomtatás nélküli, vonatjegy-bemutatás okoseszközön. Az utasok igényeit követve ezt a lehetőséget a vasúttársaság 2016 novemberében valamennyi belföldi járatára kiterjesztette e-vonatjegy néven.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.