Szakaszonként újítják fel a sínek vasbetonaljait augusztus 20. és október 20. között. A munkálatok éjjel tíz és reggel hat óra között zajlanak. A munkaterülettől néhány méterre élő olvasónk aggódik családja éjjeli nyugalma miatt, azt szeretné, ha nappal végeznék a tevékenységet. Az SZKT szerint nem lehet máskor csinálni, mert nincs elég buszuk a villamosok pótlására. A feladat végrehajtását sem tudják elhalasztani, mert olyan rossz állapotú a pálya. Engedélyt kaptak a megengedett zajszint túllépésére.
„Három méterre van az ablakunk a sínektől. Ki lesz a felelős, ha éjjel nem tudunk aludni, s emiatt balesetet szenvedünk, vagy okozunk?” – egy középkorú férfi hívta lapunkat pénteken, aki a Szegedi Közlekedési Kft. pályafelújítási munkálatai miatt kereste meg lapunkat. Kérte, hogy nevét ne írjuk le, s hangsúlyozta, nem politikai okok miatt mondja el panaszait, számára csak egy dolog a fontos: családja nyugalma. Az SZKT vasbetonalj felújítási munkákat végez augusztus 20-tól a 4-es vonalán, a Petőfi Sándor sugárúton, időben és területileg szakaszokra bontva azt. Az olvasónk által megkapott szórólap arról tájékoztat, hogy ez a „vasútbiztonsági szempontból kritikus hibák elhárítása, és a villamosközlekedés további fenntarthatóságának biztosítása” miatt szükséges. Először augusztus 20-án este tíz órától a Dugonics tér és a Földvári utca között dolgoznak, ezzel 25-én reggelig kívánnak végezni. Felhívják a figyelmet, hogy a munkát csupán éjjelenként tudják végezni este tíz és reggel hat között. „Miért nem lehet nappal csinálni mindezt? Az érintett szakaszon villamospótló autóbuszok is szállíthatnák az utasokat!” – vélekedett. Ő maga már megkereste az ügyben az önkormányzatot és az SZKT-t, de úgy érzi, kielégítő válaszokat nem kapott, előfordult, hogy nem is tudtak a munkálatokról, a keresett vezető beosztású személyek közül több szabadságot vett ki a hétre. Egyedül egy köztisztviselő ígérte panaszainak tolmácsolását, de ő abban bízik, hogy a nyilvánosság ereje még többet segíthet. „Nem csak mi vagyunk érintettek, hiszen október 20-ig egészen Szivárvány kitérőig újítják a pályát. Azt is tudom, hogy a társasházunkban mások is szeretnének tenni valamit” – fogalmazott. Kérte, keressük meg az SZKT-t ügyben. Így cselekedtünk,
Németh Zoltán Ádámtól
, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatói megbízottjától olvasóink kérdésein kívül a beruházás részleteitől is kértünk tájékoztatást. „Tűzoltó munkát végzünk, mostanra olyan kritikussá vált a helyzet, hogy hozzá kell nyúlnunk, mert különben kisiklik a villamos. A 4-es alsóvárosi szakasza kimaradt a nagyprojektből. A felújítást az elmúlt hat-hét évben halogatták. 2013-ban egy komolyabb felbuzdulás volt, hogy közút pályázat keretéből felújítsuk, de a miniszter kétszer is visszadobta az anyagot, később a Közlekedés Operatív Program végén pedig kifutottunk az időből” – így a megbízott. A teljes munka egymilliárd forintba került volna, a mostani munkálatok tízmillióba kerülnek, azaz az idei keret hetede megy erre a célra. A tervek szerint a teljes pályán végigmennek három év alatt, a problémákat mindez öt-hat esztendőre oldja meg. „Egy villanyfúrógépet kell üzemeltetnünk, ehhez áramforrásként szükséges még két aggregátor, ezek zajára számíthatnak a lakók. A megengedett zajszint alól felmentést kértünk, ezt a város megadta” – magyarázta Németh. Nappal nem tudják megoldani a munkavégzést, mert nincs megfelelő számú pótlóbuszuk, ezen kívül sok szervezési munkával és nagy pluszköltséggel járna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.