Közélet

A versenyhivatal 10 millió forintra bírságolta a Media Marktot

A versenyhivatal 10 millió forintra bírságolta a Media Marktot

2017. augusztus 29., kedd
A versenyhivatal 10 millió forintra bírságolta a Media Marktot

Megtévesztő és hiányos reklámok miatt 10 millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Média Marktot. A vállalat közölte: tudomásul veszi a GVH döntését, és az abban foglaltaknak eleget tesz.

A versenyhivatal keddi tájékoztatása szerint a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. 2015-ös bronz hétvégi promócióját ítélték jogsértőnek. A GVH megállapította, hogy a Media Markt tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert rádióreklámjaiban megtévesztő tájékoztatást nyújtott a promóció részleteiről, a hirdetettekkel ellentétben ugyanis az akció nem minden 20 ezer forint feletti vásárlásra vonatkozott. Elhallgatta a promóció korlátait, például azt, hogy az úgynevezett szórólapos termékre vagy webáruházas vásárláskor nem érvényes az akció. A közlemény szerint a versenyhivatal a bírság kiszabásakor a vonatkozó bevételekből indult ki. A GVH gyakorlata értelmében a kifejezetten minden vásárlásra, termékre ígért akciók, kedvezmények megtévesztők, ha a promóció nem terjed ki mindegyikre. Enyhítő körülményként értékelték a vállalkozásnak azokat a törekvéseit, amelyek nincsenek ugyan közvetlen összefüggésben a vizsgált kereskedelmi gyakorlattal, de jelentős fogyasztóbarát intézkedéseknek minősülnek, és a jogsértő kereskedelmi gyakorlat megelőzését segítik. A Media Markt az MTI megkeresésére közölte: honlapján és áruházaiban megadott minden szükséges tájékoztatást a kifogásolt kampányról. Az egyéb kommunikációs felületeken nem szándékosan elkövetett hibákat elismerte, és mindent megtett annak érdekében, hogy még a kampány alatt kijavítsa azokat. Hangsúlyozták továbbá: a bronzhétvégén a cégcsoport közel 88 millió forint értékben adott vásárlóinak visszatérítést MediaMarkt ajándékkártyán.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.